Avatar billede parkens Nybegynder
09. november 2001 - 23:21 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Rod i Netværket

Vi er en ejendom der har lavet vores eget \"lille\" lokale netværk på 30 stk pc alle vores pc´er er sat ens op men der er et problem ved nogle af brugerne. Når vi fleste af os tænder vores pc kommer der en boks med brugernavn og adgangskode til at logge på men på 3 maskine som alle køre win98 se. (som vi fleste andre også gør) kommer denne boks ikke når de tænder deres pc og derfor virker deres net ikke hverken lokal-eller vores fælles internet. de skal derfor ned i start og vælge \"log af (deres navn)\" og så kommer boksen med adgangskode og brugernavn og så virker deres net hvad kan der være galt? ( håber jeg beskrev problemet så i kan forstå det)
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
09. november 2001 - 23:27 #1
Prøv at gå ind i: Denne Computer>Kontrolpanel>Netværk og tjek om det meste er ens ved computerne.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
09. november 2001 - 23:29 #2
Det er under deres netkort indstillinger, de er sat til netlog on. Selvom, det ikke burde have noget at sige. Men i skal sætte den til windows logon, mener jeg den hedder. der er ikke family, eller netlog on, i skal bruge, men den første.

Håber det hjalp eller har jeg andre forslag
Avatar billede frn Nybegynder
09. november 2001 - 23:29 #3
Det er fodi de køre winlogon.

de skal køre microsoft network logon.. eller sådan noget lign.
Avatar billede frn Nybegynder
09. november 2001 - 23:31 #4
sorry det er >> karstenlaursen der har svaret... jeg kunne heller ikke lige huske hvad de hed

det er windows Netlogon der skal være slået til
Avatar billede inaktiv Nybegynder
09. november 2001 - 23:34 #5
jæs jæs.. Jeg synz oz, at Karsten skal have de dersens pwoæng...
Vi andre var bare lige lidt for langsomme.. *GG*
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
09. november 2001 - 23:36 #6
frn--> jeg kunne ikke lige huske hva det var den hed... jeg kører selv 2000 nu, så jeg bruger det ikke så meget. Men det er jo også sådan at når man har installeret win98 SE og første gang den spørg om pass, og så man trykker ENTER så kommer den jo heller ikke igen og spørge efter pass når man genstarter computeren
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
09. november 2001 - 23:37 #7
takker mange gange... men lad os nu lige se om det er rigtig.. :)
Avatar billede frn Nybegynder
09. november 2001 - 23:47 #8
karstenlaursen --> Samme prob her :-)
Avatar billede parkens Nybegynder
10. november 2001 - 00:11 #9
Tusinde tak -det var lige det der skulle stå ens--altså Netlogon :0)