Avatar billede jalte Nybegynder
09. november 2001 - 21:52 Der er 10 kommentarer

2 skærme med ati all in a wonder pro

Jeg har tænkt mig at få 2 skærme til min computer, derfor har jeg puttet et ati all in a wonder pro (tv ind og ud) i. Men jeg kan ik få det frem, der kommer godt nok en besked frem på den anden skærm hvor der står at jeg skal gå ind og justere instillingerne under indstillinger. Men jeg kan ik få det frem når men når jeg trykker activer sker der ik rigtigt noget.
Jeg mangler oxo en ordenlig driver, det kan jo oxo være det er det.

Jeg kører med win98 2 (21 tommer skærme)
1 skærmkort: asus v7100 (geforce 2mx) agp
2 skærmkort: Ati all in a wonder pro pci (tv ind ud)
Avatar billede inaktiv Nybegynder
09. november 2001 - 21:57 #1
Er der en konflikt på dit ATI kort??
Har du tjekket, om der skal bruges en specifik IRQ adresse til det ene kort??
Avatar billede jalte Nybegynder
09. november 2001 - 21:57 #2
og hvordan gør man så det :D
jeg er sq ik så nørdet eller computer agtig
Avatar billede inaktiv Nybegynder
09. november 2001 - 22:58 #3
Denne Computer >> Højreklik >> Egenskaber >> System >> Marker Skærmkort... højreklik.. Vælg \"Egenskaber\".. Og se så, om der er en konflikt.. (Det nemmeste er nok at holde øje med, om der er et rødt kryds på oversigten over enheder... )

I manualen til dit hardware, finder du oplysninger om, der skal reserveres IRQ adresser til det skærmkort, du vælger at benytte som sekundært skærmkort...

Dette er - meget kraftigt påpeget - ikke ment nedladende.. men bare for at forklare det nemmest.. :-)
Avatar billede jalte Nybegynder
10. november 2001 - 15:03 #4
Jeg har ingen manual :(
Avatar billede trismegistos Nybegynder
11. november 2001 - 10:07 #5
det er en rigtig dårlig ide at bruge et agp kort og et pci kort da de ikke kan køre sammen. Du bliver nok nødt til at anskaffe dig et pci kkort mere hvis du vil have to skærme. eller anskaf dig et agp kort til to skærme.
Avatar billede msmows Nybegynder
12. november 2001 - 08:55 #6
Det er noget vrøvl trismegistos, man kan sagtens køre med et agp og et pci-kort.
Vi bruger det på flere her i biksen.
Sørg for at have de nyeste drivere, og check lige om ATI\'en kan køre som \"bikort\", hos ATI eller Microsoft.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
12. november 2001 - 09:15 #7
ok jeg har bare dårlige men ikke super vidtrækkende erfaringer med win98 og pci/agp opsætningen  :)
Avatar billede msmows Nybegynder
12. november 2001 - 21:53 #8
>trismegistos - nej men da kan da også af og til drille. Du ved Murphy\'s lov \"hvad der an gå galt, går galt\". :O)
Avatar billede msmows Nybegynder
12. november 2001 - 21:54 #9
Der mangler et k - her er det K
Avatar billede trismegistos Nybegynder
13. november 2001 - 08:48 #10
\"i den værst tænkelige rækkefølge\".....:}