Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
09. november 2001 - 16:34 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Windows ME install problem \" Fejl i SUWIN\"

Hejsa,

Problemet er at jeg ikke kan komme til at installere Windows ME på en maskine.
Det hele startede med at ejeren, af maskinen, legede med Partition Magic 7.0.
På det tidspunkt havde han to harddiske; de var delt nolelunde sådan op;

HD1(FAT32);
Primary = C (WindowsXP)
Extended = D(Windows2K), E(WindowsME), F(ProgrammerXP), G(Programmer2K), H(ProgrammerME).

HD2(FAT32);
Primary = I (Filer)
Extended = J (Filer)

Alle tre systemer kørte uden problemer. Han har så uinstalled W2K, også uden problemer.
Så begynde han med Partition Magic 7!! Han samlede nogle drev, på HD1, og splittede andre op! Dette gik også fint noget tid. Han fik lavet C stører og et par andre små ting.
MEN da han så prøvet at lægge E (WinME) sammen med et af de andre drev (ikke C, men et af de andre på HD1). Der gik det galt! Nu han ikke boote WinME eller WinXP. Hvis han startede op fra en bootdisk fik han også at vide at der ikke var noget der hed C: mere.
Han fik så fat i den version af PM7 der kan køre direkte fra en diskette. Med den fik han på en eller anden måde C drevet ”tilbage”, med XP på. Så nu kunne han starte XP op.
Men nu vil ME ikke boote, der er også logisk nok efter som at han har fået det slettet (spørg mig ikke hvordan!).
Han prøver så at installere WinME, men hver gang han prøve at installere så kommer den fint forbi scandisk uden problemer, den kopiere også system filer osv.
Men når den så når frem og får startede GUI’ed og kommer med den lille boks hvor der står at den loader de filer den skal bruge videre i installationen, så kommer den lige forbi den (den når altså op på 100% og forsvinder så, som normalt).
Så står den lige og tænker i to sec. og så kommer fejlen! Den siger at ”der opstod i fejl i programmet SUWIN, gem dine data og genstart computeren” her kan man trykke ”Luk” eller ”Ignorer”, hvis man trykker på Ignorer kommer fejlen bare frem igen. Når man trykker på luk kommer man tilbage til dos.

Er der nogle der kan hjælpe??

På forhånd tak!

Venlig hilsen
Malte P. Øhlers
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
09. november 2001 - 16:37 #1
Jeg havde startet forfra. Det er da helt vildt med alle de partioner..

Kan i ikke reperere den WinME, som skulle være installeret?
Avatar billede webson Nybegynder
09. november 2001 - 16:39 #2
hvorfor vil du dog installere WinME ?

det er det mest fejlbehæftede software set til dato.
bla spiser den al hukommelsen i en fart
Avatar billede resten Nybegynder
09. november 2001 - 16:40 #3
prøv at køre en fdisk så du er sikker på alt er væk på din HD og start så forfra igen med instalering af evt xp og vidre der fra.
Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
09. november 2001 - 17:12 #4
karstenlaursen >
Ja! Det havde jeg også - men kunden vil gerne beholde det som det er - hvis han kan!
Nope ME er helt væk!

webson>
Han har et lyd kort til over 10000kr (han er musiker). Men han kan kun få driver til Win98/ME da firmaet er gået ned:/
Han ville også helst være fri - tror mig!

resten>
har jeg gjord! men alt må netop ikke blive sletted! WinXp og div. programmer skal blive, hvis det er muligt.
Avatar billede resten Nybegynder
09. november 2001 - 17:18 #5
en sådan mand har vel lavet backop af sine ting? når han er musiker eller hvad. og hvis xp kører med de programmer han skal bruge kan du så ikke lave en ghost af den og der efter slette det hele.

Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
09. november 2001 - 17:35 #6
resten>
Ja! Han har lavet backup af hans ting! Men hvis han skal til at installere alle programmerne til XP og ME kommer der til at gå mange mange timer!
Derud over kan et af hans programmer også kun installeres tre gang! Hver gang du installere programmet på en maskine laver den et en ID kode til programmet. Du skal så bruge denne kode sammen den en serie kode for at få den sidste kode fra nettet!

En ghost kan evt. være en løsning. Men han vil godt ha løst problemet uden. (Dunno why!)
Avatar billede resten Nybegynder
09. november 2001 - 17:42 #7
Hmmm jammen den kode hva er det et program og er det 3 gang det blir instaleret ellers kan man måske finde ud af noget ang det program hvis det er det der tynger ham og forhindre dig i at komme vidre med dit arbejde.
Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
09. november 2001 - 17:48 #8
resten>
Programmet hedder T-Racks, og ja der 3. gang det bliver installeret.
Avatar billede resten Nybegynder
09. november 2001 - 17:58 #9
hmmm det kender jeg ikke lige pt men der er jo en del muligheder ang det pro men det skal vi nok lade ligge her.
ja så ved jeg sku ikke hva du skal gøre når han er så stædig og du ikke må lave en ghost på hans hd så du kan komme vidre.jeg tænkte tager en ghost ikke den kode med sig til T-RACKS.
Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
09. november 2001 - 18:18 #10
resten>
muligvis... måske kan jeg overtale ham.
Men jeg kunne nu også godt selv lide at vide hvad fan\' han har lavet!
Avatar billede resten Nybegynder
09. november 2001 - 18:28 #11
jammen det er hvis man roder med P,M og man ikke aner hva fanden man laver og tro mig jeg snakker af erfaring *G* jeg skulle ha delt min hd op i 2 partioner me/xp og det gik fint men bagefter tænkte jeg nej det vil jeg sku ikke og så kørte jeg en systemrestore til et par dage bagud suk suk det blev noget lordt kan jeg godt sige dig den gjorde nok det samme som du er ude for :(
der skete også en masse ting bla at man får rodet rundt med klyngerne på HD og så er der ikke andet at gøre end at køre en fdisk og stor scandisk for at få det hele på plads.
Avatar billede hejberg Juniormester
09. november 2001 - 19:58 #13
Hej
Du kan forstå ham at købe en harddisk 80GB til 2695.-dkr. og derefter copy alt over på den også kan du rette op på alt hvad er skal rette op på.

der er det der skal til, i dit tilfælde.
harddisk kan du købe hos mig.

hilsen hejberg.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
13. november 2001 - 21:47 #14
Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
23. januar 2002 - 19:54 #15
sorry - jeg havde glemt alt om sprøgsmålet her!