Avatar billede jv Nybegynder
09. november 2001 - 16:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Installation stopper

Når jeg installerer Windows XP Pro stopper installation og jeg kan ikke gøre andet end ctrl+alt+del.

Jeg gør følgende når jeg installerer:

1. Booter op på en DOS diskette
2. Kører smartdrv.exe
3. Kører \\i386\\winnt.exe

Installationen start op og den kopierer nogle filer (navnene på dem vises nederst i højre hjørne og \"cpying files for installtion\" vises midt på en blå skærm).

Efter ca. 5 sekunders kopiering sker der ikke mere. Jeg har prøvet at lade den står længe, men uden held. Der står stadig \"copying files for installation\" midt på skærmen, men der er ingen aktivitet.

Jeg har forsøgt, efter at have søgt lidt med Google, at deaktivere USB i bios, samt slå anti virus ved boot fra. Alt har dog fejlet.

På forhånd tak!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2001 - 16:20 #1
Gå ind i bios og Load Default Setup, det måtte jeg gøre efter mange forgæves forsøg på at installere WinXP og nu kører det bare ;o)
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
09. november 2001 - 16:20 #2
er det en lovlig version du har?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2001 - 16:20 #3
Istedet for at starte på en diskette skulle du hellere starte med at boote på din CD-rom med WinXP!
Avatar billede jv Nybegynder
09. november 2001 - 16:23 #4
Prøver at loade default om lidt.

Ja, det er en lovlig version...

Jeg kan ikke boote fra CDRom (tror det er mit cdrom drev, som er for gammelt)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2001 - 16:27 #5
Det kan være at du har nogle hardwareproblemer, hvor gammel er din PC siden den ikke kan boote fra CD?
Avatar billede resten Nybegynder
09. november 2001 - 16:33 #6
Her kan du hente bootdiskette beregnet specielt til opstart af xp der er 2 at vælge imellem home og pro.

ftp://mulle.dyndns.dk/Windows%20XP/floppy%20boot%20install%20XP/
Avatar billede jv Nybegynder
09. november 2001 - 16:33 #7
Jeg har lige loadet default og det virker stadig ikke.

Pc\'en er ikke gammel - blot mit CDRom drev, der ikke er helt nyt.

PIII 1000 Mhz
Asus CUSL2 (bios 1009)
384 PC133 SDRAM
GF2 GTS
SB Live! 1024
IBM 30 GB + IBM 10 GB
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2001 - 16:34 #8
Har du prøvet at autodetecte din CD-drev sammen med HDD?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2001 - 16:36 #9
Det kan være dit CD-drev der volder problemer, det er ikke sikkert at WinXP genkender den og så stopper installationen!
Avatar billede jv Nybegynder
09. november 2001 - 17:03 #10
Det tror jeg ikke. Jeg har lige prøvet at kopiere indholdet af CD\'en over på min harddisk og køre det derfra. Det virker heller ikke.
Avatar billede resten Nybegynder
09. november 2001 - 17:05 #11
har du prøvet at hente en bootdiskette der hvor jeg linker til
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2001 - 17:10 #12
Prøv at hente den bootdiskette resten henviser til og prøv at formatere dit C: drev med den!
Avatar billede resten Nybegynder
10. november 2001 - 05:59 #13
Takker :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. november 2001 - 17:36 #14
Nogle gange bliver det jo ovwerset og det skader ikke med en gentagelse ;o)
Avatar billede vejrhom Nybegynder
12. november 2001 - 12:29 #15
Winxp kræver 6 boot disketter, har du hentet dem?