Avatar billede jakobgt Nybegynder
09. november 2001 - 15:17 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med logon

Hej!

Jeg har et større problem med mit Win2000 net.
Netværket består af én masterserver (hedder \"server\" med AD), tre terminalservere (hedder \"termx\", hvor x er fra 1 - 3. Alle 4 servere er W2K), ca. 10 Win98 klienter, og en hel del win 3.11 maskiner.
Win 3.11 klienterne logger på AD domænet uden problemer.
I Win2K kan de godt logge på, men der kommer følgende to fejlmeddelelser (elev er brugernavnet):

\"Windows cannot create profile directory \\\\server\\elev.pds.  You will be logged on with a local profile only. Changes to the profile will not be propagated to the server. Contact your network administrator.

DETAIL - The network name cannot be found.\"

og \"Windows cannot find the local profile and is logging you on with a temporary profile. Changes you make to this profile will be lost when you log off.\"

Jeg kører som I kan se, med roaming profiles

I Win98 kan de IKKE logge på:
\"Den angivne domæneadgangskode er forkert, eller du er blevet nægtet adgang til logonserveren\"

Mvh Jakob

Ps: Jeg ved ikke om det betyder noget, men i event viewer er der følgende fejl:

\"The computer TERM2 tried to connect to the server \\\\SERVER using the trust relationship established by the WORKGROUP domain. However, the computer lost the correct security identifier (SID) when the domain was reconfigured. Reestablish the trust relationship. \"
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
09. november 2001 - 15:42 #1
Har mange af de samme problemer... Jeg skifter til Linux!
Avatar billede jakobgt Nybegynder
09. november 2001 - 15:44 #2
Det kan jeg desværre ikke...
Det er på en skole, og der er brugt mange penge på licenser. Desuden har det virket udemærket, dog lidt langsom, med en anden server.

Jakob
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
09. november 2001 - 15:58 #3
Linux er gratis ;o)
Avatar billede jakobgt Nybegynder
09. november 2001 - 16:05 #4
W2K Licenser kan, så vidt jeg, ikke sælges igen.
Desuden har jeg brugt rigtig mange timer på at sætte systemet op, og så vil det jo være meget træls at give op nu, for derefter at bruge mange timer på at lære Linux :-).

Jakob
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
09. november 2001 - 16:26 #5
Just kidding!
Har du prøvet at logge af og på igen? Min computer vil heller ikke logge på serveren lige efter opstart, så jeg er nødt til at logge af og på, før jeg kan bruge netværk :-(
Avatar billede jakobgt Nybegynder
09. november 2001 - 16:36 #6
100 gange...

Jakob
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
09. november 2001 - 16:39 #7
Er konti under AD sat til at være præ-windows 2000 kompatible?
Avatar billede jakobgt Nybegynder
09. november 2001 - 17:01 #8
Yes yes

Jakob
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
09. november 2001 - 17:09 #9
Smid serveren ud af vinduet... Jeg er løbet tør!
Avatar billede jakobgt Nybegynder
09. november 2001 - 17:16 #10
Jeg har prøvet... ;-)

Jakob
Avatar billede jakobgt Nybegynder
09. november 2001 - 17:30 #11
Hvis der er nogen, som kan komme med et hurtigt svar, så vil jeg gerne give flere points.

Jakob
Avatar billede lekruse Nybegynder
09. november 2001 - 21:24 #12
Du skriver \"The computer TERM2 tried to connect to the server \\\\SERVER using the trust relationship established by the WORKGROUP domain.\" Nu er det ikke sådan at de andre servere ikke er på samme domæne, men bare står i workgroup ? Alle fejlene tyder der hen imod.
Avatar billede jakobgt Nybegynder
09. november 2001 - 21:48 #13
De er i det samme domæne.
Men nu har jeg omformateret serveren, da lortet SKAL virke på mandag. Indtil videre virker kan Win98 klienterne logge på.
Men nu hvor du siger det, så tror jeg faktisk at det er dér problemet er. For jeg \"afmeldte\" nemlig ikke termserverne fra domænet og \"tilmeldte\" dem igen efter serverskiftet.
Jeg prøver det lige...

Jakob
Avatar billede lekruse Nybegynder
09. november 2001 - 21:52 #14
Jammen så håber vi det er det ;-) Det bliver jo hurtigt mandag. Lørdag og Søndag går jo altid hurtigere end de almindelige ugedage!
Avatar billede jakobgt Nybegynder
09. november 2001 - 22:12 #15
Det var dét. Nu kan Termserverne også logge på uden fejl...
Du får halvdelen af pointene - ok?

Jakob
Avatar billede lekruse Nybegynder
09. november 2001 - 22:16 #16
Ingen problem, svaret var ikke for at få pointene, men der var rart kan kunne hjælpe, således du kan nå at holde lidt weekend ;-)
Avatar billede jakobgt Nybegynder
09. november 2001 - 22:24 #17
Tak ;-)

Jakob
Avatar billede jakobgt Nybegynder
09. november 2001 - 22:24 #18
Lige et svar. :-)

Jakob
Avatar billede jakobgt Nybegynder
09. november 2001 - 22:35 #19
Nu håber jeg lige jeg kan presse endnu et spørgsmål inden for rammerne af de 75 point ;-):
Ved du hvorfor det tager så lang tid at bruge kommandoen:
net time /DOMAIN:workgroup /set /yes

når man lige har geninstalleret Win2000 på serveren?

Jakob
Avatar billede lekruse Nybegynder
09. november 2001 - 22:40 #20
Hmm er det ikke :> net time /servernavn / set /yes ?
Avatar billede jakobgt Nybegynder
09. november 2001 - 22:45 #21
Den skriver at den er ugyldig...

Jakob
Avatar billede lekruse Nybegynder
09. november 2001 - 22:48 #22
Hmm jeg kan ikke lige huske hele syntaksen her, men jeg ved at jeg har set det beskrivet flere gange her på eksperten, så du må lige ud og lede lidt i systemet. Desværre.