Avatar billede poffe Nybegynder
09. november 2001 - 14:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Html post i Netscape

Hejsa. Jeg har et problem når jeg laver en Form post i netscape. Den fjerne mellemrum ;( Det er lidt belastende. Hvad er der galt?

Min post hedder : <form action=\"formtjek.php\" name=\"orderform\" method=\"post\" >

Min header hedder:
<head>
<LINK REL=\"STYLESHEET\" HREF=\"style.css\">
<title>AV-Supply.dk</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>

Ved ikke om det er noget med charset at gøre?
Avatar billede agony Nybegynder
09. november 2001 - 14:14 #1
hvilke mellemrum ??
Avatar billede agony Nybegynder
09. november 2001 - 14:18 #2
der står på av-supply.dk at den åbner d 7 november. Det er nu to dage siden :-)
Avatar billede poffe Nybegynder
09. november 2001 - 14:20 #3
Lad os antage at jeg har nogle :
<input type=\"text\" name=\"navn\" maxlength=\"40\" size=\"40\">
<TEXTAREA NAME=\"kommentar\" ROWS=\"7\" COLS=\"40\"></TEXTAREA>

Når jeg sender dette til næste side, så nakker den mellemrumene.

Det er et php script som modtager variabler, jeg ved ikke om det kan være noget med det? Henter dem bare som $navn og $kommentar
Avatar billede poffe Nybegynder
09. november 2001 - 14:21 #4
I know. Det er ændret. Skyder den hele tiden nogle dage, da jeg vil være HELT færdig. Mangler kun lidt fin pusning + stavefejl rettelse.
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. november 2001 - 14:38 #5
brug evt
      document.formnavn.kommentar.value = escape( document.formnavn.kommentar.value );
til at url-encode værdien inden du submitter.
den skal så anti-kodes med
      tekst = unescape( tekst );
før du benytter den returnered værdi.

mvh JakobA
Avatar billede poffe Nybegynder
09. november 2001 - 14:41 #6
Har godt kigget på funktionen \"urlencode( );\" i php...... Jeg vil lige kigge på det. Takker
Avatar billede -=vanilla=- Nybegynder
10. november 2001 - 03:45 #7
Øhh...så vidt jeg husker er netscape ikke så pisse sej til at æde styles....

Måske skulle du prøve uden....
Avatar billede poffe Nybegynder
18. november 2001 - 14:37 #8
ok nu har jeg prøvet en masse, men det virker stadig ikke super. Den æder stadig der ud af ;( Pis pis pis. Stadig ingen forslag?