Avatar billede datamatikeren Nybegynder
09. november 2001 - 12:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse via ADSL

Jeg skal have oprettet en linje mellem to lokationer. Gerne via ADSL. Linjen skal have den egenskab, at jeg kan have FULD adgang fra den ene ende til den anden. Men også at det KUN er den ene computer som kan få adgang.
Historien er den, at der i den ene ende står en computer med et regnskabsprogram, og i den anden ende en computer som gerne vil have adgang til det regnskabsprogram.
Hvordan løser man dette uden det koster en halv krig.
Skal man lege med Firewalls oder was??

Håber i kan hjælpe mig...
Avatar billede disky Nybegynder
09. november 2001 - 12:25 #1
du bruger et program der hedder VNC via det fjernstyrer du den ene maskine.

Programmet er 100% gratis.
Avatar billede thomzen Nybegynder
09. november 2001 - 12:33 #2
Eller DameWare, det kan du få i en 30 dages trial fra www.dameware.com Det kører noget hurtigere, og du har mange funktioner, som der ikke er i VNC.. (Dog virker DameWare ikke på win 95/98/ME
Avatar billede disky Nybegynder
09. november 2001 - 12:36 #3
hvad kan daneware som VNC ikke kan ?

VNC kører på windows, i browser, linux, mac, alle OS\'er der kan JAVA, sågar fra min palm kan jeg fjernstyre min maskine.

Og det er stadigvæk gratis. !!
Avatar billede thomzen Nybegynder
09. november 2001 - 12:38 #4
Med Dameware kan du:

Gå ind og remote afslutte processer på den remote computer du vil styre, eks hvis du har taget en forkert skærmopløsning så kan du også skifte den over Dameware, du kan gå ind i registreringsdatabasen, du kan lukke shares via det, stoppe services, lukke den ned, hvis du ikke er ved den?
Avatar billede thomzen Nybegynder
09. november 2001 - 12:41 #5
Jeg ved godt at damevare er kanon, bruger det også meget selv, men stadig bruger jeg Dameware hvis jeg vil tilslutte til langsomme computere med win2k, for det kører hurtigere, og hvis du remote skal stoppe services så slipper du for at gøre det via den computer du remoter..

Okay, det var vel mit svar på spørgsmålet..
Avatar billede thomzen Nybegynder
09. november 2001 - 12:42 #6
Tjaeh.. Glemte så lige at klikke på \"svar\" *doh*
Avatar billede datamatikeren Nybegynder
12. november 2001 - 07:11 #7
Hvis man bruger VNC optager man vist nok en maskine??? Det skal gerne virke på den måde, at man kan trække data fra serveren direkte uden at optage nogle computere i den anden ende.
Avatar billede dameware.dk Nybegynder
03. maj 2002 - 08:21 #8
Hej thomzen, Lige en lille rettelse til det med at DameWare Mini Remote Control ikke virker med Win 95/98/ME. Det er ikke korrekt. Du kan finde en vejledning til at få det til at virker her: http://www.dameware.dk/Install%20DWMRC%20on%20Win9x.htm

mvh.
Peter Vang
DameWare Scandinavia
Avatar billede datamatikeren Nybegynder
17. januar 2003 - 10:48 #9
Lukker. Kunne desværre ikke bruge nogle af svarene.