Avatar billede jones Nybegynder
09. november 2001 - 10:35 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

hvordan tester jeg hvilke porte der er åben i min router ??

Det drejer sig om den speedstrem (tror jeg nok den hedder) som man får med ved tdc pro@cces.... men hvordan tester jeg hvilke porte der er åbne???
ja nu ved jeg godt at der er åben for 21, 25, 110, 80 & 53, jeg har sat en mailserver op, og jeg er 100 på at den er rigtigt sat om, men 110 vil den sku ikke bruge udadtil..
hvordan tester jeg at den i det hele taget er åben ?? jeg tror sku det er tdc der er lavet lort i routeren!
Avatar billede disky Nybegynder
09. november 2001 - 10:36 #1
Avatar billede koep Nybegynder
09. november 2001 - 11:35 #2
110 er aldrig åben i pro@ccess routeren
Avatar billede koep Nybegynder
09. november 2001 - 11:36 #3
Men du kan få den åbnet ved at ringe til TDC, betale 950 kr. ex. moms og så skal du \"bare\" lige vente i en 6 ugers tid.

Jeg droppede det da jeg fik det af vide
Avatar billede disky Nybegynder
09. november 2001 - 11:39 #4
eller du kan kigge på www.marlow.dk eller jth.net og se hvordan du åbner den
Avatar billede koep Nybegynder
09. november 2001 - 11:48 #5
Ja selvfølgelig kan den åbnes men finder TDC ud af det får du en regning på routeren da det hedder sig at hvis du selv ændrer i den så køber du den og det kommer lige til at koste dig 3000 kr.
Avatar billede disky Nybegynder
09. november 2001 - 12:11 #6
problemmet er de kan ikke finde ud af det.

Og skal man engang aflevere den, ændrer man den tilbage til default. Kun passwordet er så ændret. Og man benægter selvfølgeligt.
Avatar billede koep Nybegynder
09. november 2001 - 12:40 #7
det kan de da sagtens de har direkte adgang til routeren
Avatar billede disky Nybegynder
09. november 2001 - 12:51 #8
HAHAHA

Ja og til det bruge de en port som man bare lukker for.

Så tror de bare jeg har købt min egen router.

p.s. trikket kommer direkte fra en proaccess rådgiver :)
Avatar billede koep Nybegynder
09. november 2001 - 14:01 #9
gud hvor er du dum, præcis som sædvanlig
Avatar billede disky Nybegynder
09. november 2001 - 14:03 #10
koep: Ja det skal du jo sige når du indrømmer du har sagt noget der ikke passede.

Okay jeg indrømmer jeg glemte en :-) efter \'haha\'.

Men hvis du ikke tillader dem at connecte til routeren udefra, har de ikke den mindste chance for at afsløre dig.

Problemmer kan højest opstå den dag du afleverer den igen.

p.s. istedet for dine sure opstød skulle du prøve at begrunde dine påstande
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. november 2001 - 15:02 #11
disky hvilken port bruger de til at connecte udefra? ... jeg tror jeg har glemt at lukke den ..
Avatar billede disky Nybegynder
09. november 2001 - 15:05 #12
Jeg ser lige om jeg kan finde data om det.
Avatar billede disky Nybegynder
09. november 2001 - 15:09 #13
Hvis jeg husker rigtigt er det port 23, hvis de connecter fra en bestemt ip, så kan de komme til routeren.

Men et godt tip route kun de porte igennem som du virkeligt ønsker skal være åbne, så hvis du starter med at lukke ALT. Og kun åbne hvad du  skal bruge, kan de ikke :)
Avatar billede jones Nybegynder
09. november 2001 - 15:20 #14
vil det så sige en mail server på min pro@cces ??? eller rettere sagt pop3 ??? sådan noget ****
Avatar billede disky Nybegynder
09. november 2001 - 15:25 #15
Jones: jeg har en pop3 mailserver bag min proaccess router, og det virker fint, men pop3 porten skal åbnes. Eller du skal kører pop3 over en af de andre porte,
Avatar billede jones Nybegynder
23. november 2001 - 08:34 #16
Disky >> hvilken mail server er det du bruger til din proaccess ???