Avatar billede crazynight Nybegynder
09. november 2001 - 07:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp min WIN glemmer mine passwords

Når jeg henter mail, skal jeg taste passwords ind hver gang, SELVOM der er mærket af i \"gem password\". Eks. glemmer den også hvis der har været stemt på polls på ocmputeren.

Vores to andre kontor-pc\'ere har samme software men ikke samme problem.

Jeg kører dansk win2k, IE6.0 og Outlook Express.

HJÆLP?

Avatar billede jezz Nybegynder
09. november 2001 - 08:18 #1
Geninstaller ie 6,0 og tast oplysningerne ind igen, eller opret ny forbindelse og marker husk password
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
09. november 2001 - 08:20 #2
Der findes et lille hjælpeprogram der hedder Gator
www.gator.com det afhjælper ikke din \'Win´ fejl, men det husker dine passwords også automatisk.
Jeg har selv brugt det på en maskine der ikke kunne huske, og det virkede fint.
Avatar billede resten Nybegynder
09. november 2001 - 08:23 #3
Windows kan ikke gemme adgangskoden Hvad er problemet?
Problemet er, at filen, hvori disse informationer gemmes, er blevet beskadiget. Der er to måder at løse dette på, men det skal dog bemærkes, at det ikke er altid er muligt at gemme en adgangskode.
Hvad skal der bruges?
En installationscd-rom med Windows
Losning
Metode i
Denne metode er gyldig under både Windows 95 og Windows 98 og winme og skulle også kunne bruges under 2000
1. Dobbeltklik på “Denne Computer”
2. Dobbeltkl ik på “Kontrolpanel”
3. Dobbeltklik på “Netværk”
4. Under “Følgende Netværkskomponenter er installeret” skal der være installeret en klient.
Dette kan være enten et “Klientprogram til Microsoft Netværk” eller “Microsoft Family
Logon”. Er der ingen af disse, gå til pkt. 5-12. Er der derimod installeret en klient gå til pkt.
13-33
5. Installation af klientprogram:
6. Klik på “Tilføj”
7. Marker “Klient” og tryk på “Tilføj”
8. Marker “Microsoft” til venstre og marker “K.Iientprogram til Microsoft Netværk” til h
9. Klik på “OK” (vent mens computeren arbejder)
10. Klik på “OK” og svar “Ja” til at genstarte computeren
11. Når computeren genstarter vil du blive bedt om et brugernavn og en adgangskode. Skriv et brugernavn, men angiv ikke en adgangskode. Klik på “OK”.
12. Du skal bekræfte adgangskoden (Du skal ikke angive noget i felterne med adgangskode). Klik “OK”.
Windows kan nu gemme adgangskoden til Internettet. Spring resten af punkterne over.
13. Er der installeret en klient:
14. Marker klienten (“Klientprogram til Microsoft Netværk” eller “Microsoft Family Logon”) og tryk på “Fjern”
15. Klik på “OK” og svar “Ja” til at genstarte computeren
16. Efter genstart af computeren. Klik på “Start”
17. Vælg “Sog”
18. Vælg “Filer eller mapper”
19. I feltet “Navn” skriver du: *pwl
20. I feltet “Sug i” vælger du dit C-drev.
21. Tryk på “Sug nu”
22. Slet de fundne fler. Dette gøres ved at højreklikke på filen/erne en ad gangen og vælge
“Slet”
23. Luk vinduet “Sug”
24. Dobbeltklik på “Denne Computer”
25. Dobbeltklik på “Kontrolpanel”
26. Dobbeltklik på “Netværk”
27. Klik på “Tilfoj”
28. Marker “Klient” og tryk på “Tilføj”
29. Marker “Microsoft” til venstre og marker “Klientprogram til Microsoft Netværk” til højre.
30. Klik på “OK” (vent mens computeren arbejder)
31. Klik på “OK” og svar “Ja” til at genstarte computeren
32. Når computeren genstarter vil du blive bedt om et brugernavn og en adgangskode. Skriv et brugernavn, men angiv ikke en adgangskode. Klik på “OK”.
33. Du skal bekræfte adgangskoden (Du skal ikke angive noget i felterne med adgangskode). Klik “OK”.
Windows kan nu gemme adgangskoden til Internettet.
Metode 2
1. Dobbeltklik på Denne computer.
2. Dobbeltklik på KontrolpaneL
3. Dobbeltklik på Adgangskoder.
4. Klik på Skift Windows adgangskode. Nu spørges der efter et password.
5. Indtast det nuværende password og lad de øvrige felter være tomme. Klik OK.
6. Genstart computeren.
7. Når Windows er genstartet spørges efter en adgangskode. Klik OK.
8. Prøv og se, om du nu kan gemme din adgangskode.
jeg har brugt denne metode hvergang jeg har haft min hd formateret og lagt nyt styresystem ind.

resten/
Avatar billede thomzen Nybegynder
09. november 2001 - 12:36 #4
Resten>> Ikke for at drille dig, men i windows 2k findes der ikke *.pwl filer.. den gemmer dem i nogle andre, noget med at den gør det mere kryptisk, kan ikke huske hvordan..
Avatar billede gudinden Nybegynder
14. november 2001 - 14:15 #5
Har haft samme problem, prøve at ændre password og slet og configurer brugeren igen. Det virkede for mig.
Avatar billede jsb Nybegynder
22. november 2001 - 12:14 #6
Hvis du har Iexplorer sat op til at slette temp. internet files når programmet lukkes, kunne det være forklaringen
Avatar billede crazynight Nybegynder
22. november 2001 - 15:35 #7
Hm - har ikke løst problemet endnu :-(
Avatar billede terjesy Nybegynder
23. november 2001 - 11:50 #8
Dette er en feil i win 2k, men jeg har funnet en veiledning for hvordan man fikser det på microsoft sine sider. Dette vet jeg fungerer ! Dette har jeg selv testet på 3 maskiner ! Gå til siden :
http://search.microsoft.com/default.asp?boolean=ALL&nq=NEW&so=RECCNT&ig=01&ig=02&ig=03&ig=04&ig=05&ig=06&ig=07&ig=08&ig=09&ig=10&i=00&i=01&i=02&i=03&i=04&i=05&i=06&i=07&i=08&i=09&qu=Q259416&siteid=us (lim inn i en browser..) og les bruksanvisningen. Du kan også gå på www.microsoft.com og søke etter artikkel nummer Q259416.