Avatar billede kristian Nybegynder
09. november 2001 - 00:38 Der er 8 kommentarer og
8 løsninger

Hvilket kabinet?

Jeg vil bygge min egen pc, men er i tvivl om, hvilket ATX-kabinet jeg skal vælge. Det skal selvfølgelig ikke være umuligt at installere et bundkort i kabinettet, men derudover er eneste krav  for så vidt, at strømforsyningen er af god kvalitet og så lydsvag som muligt. Der skal stort set ikke andre komponenter end de allermest basale i kabinettet - d.v.s. kun én harddisk og et diskettedrev, en cd-rom-brænder og ellers ikke noget. Jeg har ikke behov for at skille computeren ad, når den først er blevet samlet. Nogen gode bud?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 00:42 #1
Jeg er jo personligt helt vild med dette Aopen : http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404577903
Men med det behov du beskriver kunne du måske nøjes med det mindre : http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404577901
Avatar billede kristian Nybegynder
09. november 2001 - 00:47 #2
Hvordan er strømforsyningen? Og hvordan får jeg et overblik over det hav af kabinetter, der findes?
Avatar billede handmade Nybegynder
09. november 2001 - 00:53 #3
Her hos http://www.foeniks-computer.dk/ har de et Codegen kabinet til 369,-

Det opylder de seneste normer for strømforsyning, bl.a 2A standbyspænding der er vigtigt i forhold til fx. wake on lan. I øvrigt 300W hvilket skulle være tilstrækkeligt til de fleste. Har selv købt et og det opfylder de  krav jeg har.
Avatar billede handmade Nybegynder
09. november 2001 - 00:54 #4
PS: Rimeligt lydsvag low-noise ...
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
09. november 2001 - 04:48 #5
AOPEN HQ08!

Det er et Tower kabinet, men det er i en usædvanlig god kvalitet!!!

PSUen er støjsvag og leverer 30A på +5Volt...

Hvis du ikke lige synes at du vil bruge 900+ på et kabinet, så overvej Codegen 6005... Igen 300Watt og 30A på + 5Volt.

God kvalitet til en god pris!!!

MVH,

Avatar billede torbenmelander Nybegynder
09. november 2001 - 08:36 #6
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404817891 er vist et udemærket bud - selv om den er lidt dyr ;-)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
09. november 2001 - 08:39 #7
Calvin 9104-4 Miditower ATX 300W

www.cksdata.dk
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
09. november 2001 - 08:39 #8
her var det
Calvin
9401-4 Miditower / 300 Watt / ATX / 4x5,25\" 700 Kr
Avatar billede devil_dk Nybegynder
10. november 2001 - 09:47 #9
Avatar billede waffenss Nybegynder
10. november 2001 - 10:36 #10
du kan jo bare søge et der passer til dig på edbpriser, der kan du jo udfylde hvordan det skal være.
Avatar billede intel4004 Novice
10. november 2001 - 10:56 #11
Jeg har kigget hos www.studiedata.dk, og fandt disse ting:

kabinet:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=21&page=1

PSU:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=241&page=1
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=29&page=1

Aopen low-noise er ikke low-noise tro mig!! Aopen er kendt for
at larme en del, og du skulle tage at købe kabinet og PSU hvert
for sig...

INTEL4004
Avatar billede kristian Nybegynder
11. november 2001 - 11:41 #12
Det vigtigste for mig er faktisk, at PSU\'en ikke larmer - hvis det betyder, at jeg skal købe kabinet og strømforsyning for sig, så gør jeg det. Er ovenstående PSU\'er nogle af de mest støjsvage, man kan få?
Avatar billede handmade Nybegynder
11. november 2001 - 11:47 #13
PSU\'er i dag er generelt temmeligt lydsvage. Den mest støjende del i en PC er enten CPU-blæser eller harddiske, alt efter type..
Avatar billede intel4004 Novice
11. november 2001 - 14:15 #14
Jeg ville mene at hvis en harddisk larmede ligesom meget som en PSU idag, ja så ville jeg få lavet backup hurtigst muligt...

Harddiske, specielt nyere, siger faktisk ikke noget. Men det rigtig at CPU-blæsere har det med at larme en del mere end de andre ting i maskinen...og det samme gør en PSU pga. blæseren heri...

De PSU\'er jeg har henvist til er dem som studiadata mener er gode og støjsvage, jeg har dog ingen personlig erfaring med dem...

INTEL4004
Avatar billede mike-p Nybegynder
20. november 2001 - 18:12 #15
et calvin big tower er måske for stort men det er et godt kabinet???
http://www.pcfocus.synonym.dk
Avatar billede kristian Nybegynder
10. december 2001 - 09:12 #16
Tak for det. Har brugt jer allesammen. Jeg er stadig i fuld gang med at kigge og høre og udvælge :-)