Avatar billede perlarsen.com Nybegynder
09. november 2001 - 00:13 Der er 10 kommentarer

Samle-Selv Computer med problemer!

Jeg købte nedenstående hardware, og samlet min pc. Men den kører meget dårligt! Lige meget hvilket OS jeg bruger, så går den i stå, vil ikke genstarte, vil ikke slukke, og værst af alt vil den ikke lade min adls blive på nettet. (CyberCitys den lille pakke)

Er der nogen der har nogle erfaringer med noget af nedenstående hardware, eller evt. nogle råd til hvordan man kan forbedre systemet. (evt. bios/jumper-settings).

Det kører så dårligt at det kun kan blive bedre!

HARDWARE:

1 stk. HD 40.0 IBM 7200 RPM ATA/100 2MB CACHE 60GXP
1 stk. KABINET ATX MIDITOWER 300 WATT STRØMFORSYNING CODEGEN 6005-4
1 stk. RAM 256 MB KINGSTON SDRAM PC133
1 stk. CDR IDE LITEON 32/12/10 RETAIL \"BURN PROOF\"
1 stk. VGA 32 MB TNT2 M64 ASUS V3800
1 stk. CPU K7 THUNDERBIRD 1200/266 MHZ FRONT SIDE
BUS 266
1 stk. MB DFI AK75-EC SKT A T-BIRD ATX ATA/100,5xPCI,1xAGP(4X),1xCNR
1 stk. CPU KØLER FCPGA (et eller andet standard)
1 stk. FLOPPYDREV

Håber i har et svar!

Hilsen Per.
Avatar billede Beach Mester
09. november 2001 - 00:16 #1
Den simple løsning: Prøv at loade default eller safe default bios og se om ikke dit system bliver lidt mere stabilt. Gør det det så kan du senere begynde at lege lidt med bios for at optimere det som det skal!

//Beach
Avatar billede perlarsen.com Nybegynder
09. november 2001 - 00:20 #2
Til Beach.
Det har jeg prøvet, jeg har prøvet alt hvad jeg har kunnet finde ud af. Så det skal nok nærmere være nogle lidt mere konkrete forslag!

Hilsen Per.
Avatar billede Beach Mester
09. november 2001 - 00:27 #3
>Har du prøvet at slå intern og ekstern cpu cache fra i bios for at se om computeren da bliver mere stabil? Selv om den så ikke vil arbejde hurtigt ved den manøvre så kan man da se om der er defekter der ved et maskinen ikke går i baglås.
Du kan også prøve at flå alt andet end dit skærmkort ud af maskinen og se om det hjælper. Sker der små mirakler der så sætter du et kort i ad gangen og tester lige ind til det går galt.
En anden mulighed (der er jo ret mange) er at opdatere alle drivere til brænder mm. og opdatere BIOS til den nyeste version. Det kan også mange gange hjælpe lidt til:-)

Mere kan jeg ikke lige komme på uden at få maskinen ind på brodet her og selv pille den fra og til igen:-)

//Beach
Avatar billede cerwin Nybegynder
09. november 2001 - 01:07 #4
Skil den fuldstændig ad i saml den igen, så du er sikker på at alting sidder som det skal! Det har jeg tidligere gjort med succes!

(Se evt www.eksperten.dk/spm/130998 )
Avatar billede robotten Praktikant
09. november 2001 - 08:13 #5
Fulgte der en driver cd med bundkortet? Og hvis ja, har du kørt disse?
Avatar billede robotten Praktikant
09. november 2001 - 08:17 #6
Her kan du finde nogle drivere:

http://www.dfi.com/frame.asp
Avatar billede cyberm Nybegynder
09. november 2001 - 08:19 #7
Prøv og skift grafikkortet ud....jeg har haft dårlig erfaring med TNT kort
Avatar billede bullet! Nybegynder
10. november 2001 - 04:30 #8
Nu skriver du lige meget hvilke OS du bruger, men hvad har du prøvet???
Avatar billede intel4004 Novice
10. november 2001 - 10:44 #9
Du skriver:
\"1 stk. CPU KØLER FCPGA (et eller andet standard)\"

Køleren er måske nok en af de vigtigste ting i en Tbird maskine, da denne cpu udvikler utrolig meget varme... Kan det være den simpelthen bliver for varm??

Jeg er ikke helt sikker på om en køler til FCPGA kan bruges til socket A cpu\'er...

Jeg vil råde dig til at købe en anden køler inden ret længe ihvertfald, prøv her:

www.studiedata.dk

De har et stort udvalg i cpukølere...

INTEL4004

Avatar billede cerwin Nybegynder
18. november 2001 - 19:57 #10
Hvad så perlarsen.com - Har du fået din computer til at virke, eller hvad siger du?? Skal du ikke snart afslutte spørgsmålet?