Avatar billede frissh Nybegynder
08. november 2001 - 23:12 Der er 3 kommentarer

Mystiske problemer

Min adsl forbindelse virker nogle gange, andre ikke, jeg kan have været på i 4 timer, hvor den pludselig stopper, der kan ikke etableres forbindelse, til nogle sites.

Jeg har abonnement, hos teledanmark, og de gange hvor der har været problemer har tdc bekræftet at der ikke har været problemer med min forbindelse. (De har målt på den, mens jeg har været på)

Er koblet op via et adsl modem, og det har været aktivt, alle de gange der har været problemer.

Mener selv at det er et softwareproblem under w2k.

- Kan det være under tjenester at der skal reguleres ?

- under egenskaber for lanforbindelse, kan jeg ikke fjerne TCP/IP, der kommer en meddelelse om at \"simple tcp/ip services, og print services for unix skal fjernes\".

Det er mystisk, da den ikke har sagt det før.

Nogle bud ??

Avatar billede curtsen Nybegynder
08. november 2001 - 23:17 #1
TDC har haft problemer med deres atm modem/kort..
de bruger dem derfor ikke mere...

JEg mener faktisk at du kan konvertere til ethernet gratis...
Så det er absolut værd at foretrække...
så kan du fjerne du atm kort og jeg tror det vil løse dine problemer
Avatar billede frissh Nybegynder
08. november 2001 - 23:43 #2
øhh hvad er ethernet, og jeg bruger ikke tdc\'s kort, men et eget accton netkort..
Avatar billede j.robert Nybegynder
10. november 2001 - 01:10 #3
Dette kunne evt. være deres DNS eller Proxy server, der har været et lavet problemer.

Næste gang så prøv at skift DNS.
- Det kan være det hjælpe (who knows)