Avatar billede madskp Nybegynder
08. november 2001 - 21:21 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Externe knapper til winamp

Jeg har planer om at lave en eller anden for for tastatur til winamp med nogle få knapper der kan bruges til grunfunktionerne dvs. play, stop, pause, step, og volumen.
Jeg vil gerne lave det så det kan sættes sammen med tastaturet f.eks. ved hjælp af et Y led.
Er der nogen der har kendskab til hvor der findes noget om hvordan man kan koble noget på ledningen til keyboardet samtig med at det også er koblet til?

Evt. andre ideer til projektet er også meget velkomne!
Avatar billede cool_casper Nybegynder
08. november 2001 - 22:21 #1
Jeg har et keyboard der har de der funktioner. Det kan også bruges i winamp. Det har play/pause, stop, frem, tilbage, mute og volume. Og så en del andre også!

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1544637893

Jeg har forresten set det hos Harald Nyborg til 369!!
Avatar billede madskp Nybegynder
08. november 2001 - 22:24 #2
hehe sådan en har dog i en lidt anden udførelse. Nej det jeg har brug for er at jeg kan lave nogle enkelte knapper der sidder på f.eks. skærmen så maskinen kan bruge som en jukeboks hvor folk ikke kan pille ved andet.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
08. november 2001 - 22:30 #3
Som hardware?!?!
Avatar billede madskp Nybegynder
08. november 2001 - 22:32 #4
Ja som hardware skærmen skal selvfølgelig modifceres og males i en smart farve så den kan fremstå pænt til en fest!!
Avatar billede cool_casper Nybegynder
08. november 2001 - 22:39 #5
Hmmm... Så skal du se om du kan få fat i et enkelt nummer tastatur. Sådan som du har til højre. Og så se om du kan finde et plug-in til winamp, der kan modicifere keyboard shortcuts!
Avatar billede madskp Nybegynder
08. november 2001 - 22:59 #6
Ja det er en god ide men den er det til at få fat i den slags numeriske tastaturer? Mang af winamp kommandoerne kan udføres med taltaster!
Avatar billede metric Nybegynder
09. november 2001 - 00:13 #7
Hvis jeg var dig, ville jeg bruge følgende plugin til WinAmp:

http://henrik.husted.net/winamp.htm#SerialControl

Og så lave en keyboarddekoder og bruge flg. RS232 (COM-port) kreds:

www.rs-components.dk/rs-bin/RightSite.dll/getcontent/data.pdf?DMW_OBJECTID=0900766b8009b964&DMW_FORMAT=pdf

Er det for avanceret?
Avatar billede metric Nybegynder
09. november 2001 - 00:14 #8
Ups.. ovenstående URL virker vist ikke :) Well.. prøv at søge efter MAX232 på www.rs-components.dk
Avatar billede madskp Nybegynder
09. november 2001 - 15:50 #9
metric->

Ja det er nok en tand for avanceret til at jeg tør kaste mig ud i det. Jeg regnede med at kunne bruge printet fra et tastatur og så selv sætte nogle andre knapper til. Men hvis du evt har noget mere på det omtalte feks et diagram eller lignende så kunne det da være en mulighed!
Avatar billede metric Nybegynder
09. november 2001 - 16:04 #10
Jeg har ikke lige noget diagram, og det er desværre ved at være et stykke tid siden jeg stoppede som elektronikmekaniker - ellers kunne jeg have lavet et diagram til dig, men dén slags teori forsvinder hurtigt hvis den ikke bliver brugt ;)

Du kan bruge printet fra et numerisk tastatur - de fåes i mange forskellige varianter og udformninger, så det skulle ikke være helt umuligt :)
Avatar billede madskp Nybegynder
09. november 2001 - 16:30 #11
Det ahr du ret i. Spørgmålet er bare om det kan være tilsluttet samtidig med et almindeligt tastatur.
Og hvor kan man købe sådan et henne??
Avatar billede metric Nybegynder
09. november 2001 - 17:10 #12
Du kan sagtens have det sat til, parallelt med et andet tastatur - det er det, de er lavet til :) Du kan købe alskens forskellige tastaturer på f.eks. www.farnell.com