Avatar billede hemmeligheden Nybegynder
08. november 2001 - 18:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan I hjælpe mig?????

Jeg har mere brug for lidt mere specifik oplysning. Som:
Hvad skal man bruge til et netværk?
Skal man bruge en server, og hvad er en server?
Og hvordan man laver alle disse ting?
Som sagt har jeg jo ADSL fra TDC, og en HUB. Men jeg kunne godt tænke mig at vi kunne dele filer og printere. Men hver gang at jeg har prøvet, har det endten endt med at systemet er gået helt ned, eller også kan jeg ikke gå på nettet bagefter.
Håber du kan hjælpe mig med et, på forhånd tak

Jeg har i alt tre computere, som skulle kunne spille sammen, og dele filer. Jeg tror at vi alt i alt har 4 dynamiske ip adresser. Jeg har sat mit ADSL modem til min 5 ports HUB, i den port der hedder \"Uplink\", og de tre computere har jeg så sat i henholdsvis 1, 2 og 3. Håber I kan hjælpe mig da jeg har prøvet en masse andre hjemmesider m.m.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2001 - 18:59 #1
du kan ikke bruge port 1 på hub\'en hvis du bruger uplink!
Avatar billede hemmeligheden Nybegynder
08. november 2001 - 19:07 #2
<til Space>Nu har jeg skiftet fra port 1 til port 4, hvad skal jeg nu gøre?????????
Avatar billede riversen Nybegynder
08. november 2001 - 19:19 #3
har du fundet ud af det siden du har accepteret dit eget svar?
Avatar billede hemmeligheden Nybegynder
08. november 2001 - 19:32 #4
Nej det var et uheld. Men jeg har gjordt som \"Space han sagde, men ved ikke hvad at jeg nu skal, for at komme videre??????????
Avatar billede riversen Nybegynder
08. november 2001 - 19:34 #5
skriv lige helt nøjagtigt hvordan du har sat dit netværk op indtil videre.
Har du router til adsl?
hvilke typer netkabler bruger du (krydset/ikke krydset).
IP-adresser, subnet mask etc.?
Avatar billede hemmeligheden Nybegynder
08. november 2001 - 21:08 #6
Før at jeg fik ADSL skulle jeg bare bruge min HUB, til at spille mod hinanden. Da jeg så fik ADSL skulle jeg så ud på en opgave der var lidt sværere for,men jeg fik da tre computere opkoblet på internettet. Da jeg så fandt ud af at det kunne være smart at kunne dele filer m.m. søgte jeg rundt på internettet, og prøvede alt muligt men forgæves.
Inde i den mappe som hedder \"netværk\" har jeg to forskellige slags 2 IP protokoler, 2 forskellige IPX protokoler, en protokol som hedder \"opkaldskort\" og naturligvis mit netkort. Og til sidst er der et serviceprogram som hedder \"klintprogram til microsoft-netværk\".
Nej jeg har desværre ingen router endnu, men havde overvejet at købe en som hedder \"vigor 2200E\".
Hvad er krydse?????
et er det der med stikdåser så er svaret nej. Jeg bruger CAT5 kabler der er henhldvis 2 tror jeg, 5, 10 og 20 meter.
Hvad angår IP adresser ved jeg ikke så meget om, andet end at mine opsætninger er automatiske, altså find automatisk IP adresse.
Hvis der er mere du vil vide må du lige skrive tilbage, håber du kan hjælpe mig.
Avatar billede riversen Nybegynder
08. november 2001 - 21:42 #7
ok...lige et tip. Du kan se ip-adresser ved at bruge winipcfg.exe eller ipconfig.exe /all.

Det lyder underligt at du har haft problemer med at dele filer. Har du aktiveret fil og udskriftsdeling på pc\'erne?
Avatar billede hemmeligheden Nybegynder
09. november 2001 - 12:54 #8
Hver gang at jeg har prøvet at dele filer og printere, har jeg mistet min internet forbindelse, og har ikke kunne finde nogle andre end mig selv i \"andre computere\".
Skal man bruge en server?
Og hvad skal jeg bruge mine IP adresser til?
Og har jeg det rigtige udstyr?
Hvad skal der til?
Avatar billede hemmeligheden Nybegynder
11. november 2001 - 18:29 #9
Er der slet ingen der kan svare mig på mit sidste spørgsmål?????? fra d. 09/11