Avatar billede t-man Nybegynder
11. marts 2000 - 16:27 Der er 8 kommentarer

Problemmer med Mcafee Anti-virus

for godt en mående siden installede jeg Mcafee anti virus... og jeg updatede dens dat filer... så for et par dage siden updatede jeg dat filerne igen og efter jeghavde updatede så hver gang jeg startede computeren så kunne den ikke starte... den stoppede bare... så jeg gik i fejl sikkeret tilstand også afinstallede mcafee anti virus... også kunne den starte igen... nu har jeg prøvet at installere den igen... den stopper det samme sted... HJÆLP

(Jeg acceptere ikke svar der siger at jeg skal formatere, slettet eller installere win igen...)
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2000 - 23:21 #1
Jeg gætter på at det er en Shareware version du har installeret, den kan volde visse problemer når man prøver at updaterer den.
Jeg tror det har noget med installationen at gøre, for hvis du afinstallerer den og prøver at installere den igen, kommer min op med en fejl der siger at jeg har haft den installeret før og derfor ikke kan gøre det igen. Så det må have noget med det at gøre.
Andet kan jeg desværre ikke sige, selvom at det ikke afhjælper dit problem, men nok bare uddyber problemerne omkring.
Avatar billede t-man Nybegynder
12. marts 2000 - 13:39 #2
Ja, det er en shareware version
og den har IKKE sagt at jeg har haft installeret den før... når jeg lige har installeret den igen så lige inden den går ind i win så stopper computeren med at arbejde.... også må jeg gå i fejlsikker tilstand og afinstallere den...
Avatar billede bubby Nybegynder
12. marts 2000 - 17:40 #3
det er fordi du har sat den til at scanne når du starter op, prøv at slå det fra, det hjalp hos mig!
Avatar billede t-man Nybegynder
12. marts 2000 - 20:01 #4
mener du at jeg skal slette den der scanning den laver før den starter win??
har prøvet at slette den fra autoexec og det virkede ikke....
Avatar billede jackpower Nybegynder
12. marts 2000 - 23:50 #5
Vil bare lige fortælle jer det gør den også selvom den er licenseret, afventer dog stadig svar fra Mcafee - hjælper ikke at slette den fra dine opstarts filer..... har prøvet.
skal nok poste svaret når og hvis de svare mig.

Mvh
Jack!!
Avatar billede ds-zim Nybegynder
16. marts 2000 - 14:00 #6
Først vil jeg anbefale Computer Associates GRATIS antivirus, InnoculateIT, som kan hentes fra www.cai.com
Jeg har ALDRIG haft noget pis med den, og har nu været registreret kunde i over et år :)
Det lyder som om at du ikke har fjernet alle nøglerne i din reg.db som McAfee skod virus har tilføjet.
Kan du ikke selv finde nøglerne (vha regedit), kan du prøve EasyCleaner fra ToniArts. Den har tit hjulpet mig, hurtigt og effektivt.
Her kan den hentes :
http://www.saunalahti.fi/tonihele/ecleane.htm
Avatar billede t-man Nybegynder
17. marts 2000 - 15:27 #7
det der cleaner program hjalp IKKE :´(
Avatar billede ds-zim Nybegynder
20. marts 2000 - 14:16 #8
Du har ikke andre muligheder end selv at fjerne de "bad" entries i reg.db !
Beklager, men det er risiko'n ved Bindoze :( Har selv prøvet det før, så jeg kender følelsen.
Held & Lykke
DS~Zim