Avatar billede umbo Nybegynder
08. november 2001 - 15:32 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Weee ekstra RAM klods - troede jeg ;-(

Hej

Jeg har næsten lige fået sat en ekstra RAM klods på 256 RAM i, men når jeg hører musik hakker musiken, hvis bare PC\'en arbejder lidt. Det gjorde den ikke før jeg havde fået den nye RAM klods i, jeg fik så af vide at jeg skulle sætte den nye RAM klods over i den sokkel hvor den gamle sad, det gjorde jeg så. Det hjalp også i et stykke tid, men nu er den begyndt på det samme igen. Hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede clausga Nybegynder
08. november 2001 - 15:35 #1
send den til rep.
Avatar billede ctv! Nybegynder
08. november 2001 - 15:35 #2
Har du installeret VIA 4In1 driverne?
Avatar billede umbo Nybegynder
08. november 2001 - 15:36 #3
Hvad er \"VIA 4In1\" og hvor kan jeg få det?
Avatar billede ctv! Nybegynder
08. november 2001 - 15:39 #4
Hvilket bundkort har du?
Avatar billede jezz Nybegynder
08. november 2001 - 15:39 #5
er dine ram fra samme producent?? kan også give problemer hvis de er fra samme producent, men generelt må man helst ikke bruge mere end 2 forskellige producenter, problemet er også hvis du køre 4*64 det kan intel chips ikke klare ellers er det 8*32 de ikke kan klare
Avatar billede jezz Nybegynder
08. november 2001 - 15:41 #6
hvis dit bundkort er soltek kan du downloade din 4in1 one driver fra www.soltek.com.tw samtidig kan du downloade den nye bios opdatering der hedder q9
Avatar billede ctv! Nybegynder
08. november 2001 - 15:41 #7
Hvis VIA4IN1 driverne ikke er installeret! (chipset på dit muligvise bundkort) så begynder musik at hakke hvis computeren arbejder en smule!
Avatar billede ctv! Nybegynder
08. november 2001 - 15:42 #8
Normalt følger det også med computeren! At der er en cd-rom med hvor 4IN1 driverne ligger på!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
08. november 2001 - 15:43 #9
Hvilket styresystem ?
Avatar billede umbo Nybegynder
08. november 2001 - 15:46 #10
ctv! ->Jeg ved ikke hvilket bundkort jeg har, men det er en compaq 7598.
jezz ->Nej, de er ikke fra samme producent, jeg har en RAM klods på 256 og en på 64
Avatar billede umbo Nybegynder
08. november 2001 - 15:46 #11
kludedukken ->Windows 98
Avatar billede kludedukken Nybegynder
08. november 2001 - 15:51 #12
Jeg har kørt med over 256 MB Ram i Win98 hvor der opstod lign. problemer - Maskinen føltes faktisk sløvere end tilfældet var med færre Ram.
Jeg fik løst problemmet vha. disse råd : http://www.wintip.dk/trimning/ram.htm
Avatar billede jezz Nybegynder
08. november 2001 - 15:59 #13
er det 133Mhz begge to? problemet er jo nok at det ikke er samme producent prøv at tage de 64 ud og prøv igen, hvis du har 2 harddiske så prøv at flytte swap filen til drev D
Avatar billede umbo Nybegynder
08. november 2001 - 16:07 #14
jezz ->Nej, den ene er 133 den anden 100. Jeg har kun en harddisk. Lige nu har jeg kun den nye RAM klods i.
Avatar billede jezz Nybegynder
09. november 2001 - 08:30 #15
du må ikke blande ram af forskellige Hz sammen, men hvis du kunne finde ud af hvilket bundkort du havde kunne det jo hjælpe. Har du kørt winupdate? men her er hvad jeg kunne finde på compaq prøv det og hvis det ikke virker så geninstaller windows, surt men sådan er livet \"genstart eller acceptere) http://www.compaq.com/support/files/server/us/download/7598.html
Avatar billede parazite Nybegynder
09. november 2001 - 08:32 #16
jezz : Jeg sidder her med en stang PC100 RAM og en stang PC133 RAM i samme maskine, der kører 100mhz på bussen, så din påstand holder ikke. Man må gerne blande RAM med forskellig hastighed sammen, men det er RAM-blokken med lavest hastighed der så vil bestemme hastigheden for de andre blokke.

Bare lige en kommentar for at udrede misforståelser.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 12:31 #17
jezz > Jeg vil ligesom parazite, kekræfte at selvfølgelig kan man bruge Ram med forskellige antal hz. Ex. PC100 og PC133 Ram.

Kravet er at det er samme type ! - Ex. vil SD-Ram og DDR-Ram ikke fungere sammen.
Avatar billede parazite Nybegynder
09. november 2001 - 12:34 #18
kludedukken : Og det er ikke engang et krav. Har engang selv set en com køre med både EDO-RAM og SD-RAM samtidig - og den talte alle op. :)

Sært syn! :) Dog virker det, som du selv siger, ikke med SD og DDR.
Avatar billede umbo Nybegynder
09. november 2001 - 14:09 #19
Er i andre enige med jezz i at det kunne hjælpe at geninstallere?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 14:14 #20
Jeg kan overhovedet ikke se noget motiv til at installere Windows på ny mht. dette problem !!

Hva\' mon det skulle være ? - det er jo ikke nogen softwarefejl.

Har du forsøgt dig med de nævnte forslag ? - Det er nemli\' ikke til at se.
Avatar billede sambat Nybegynder
09. november 2001 - 14:34 #21
Ja, jeg har forsøgt med de nævnte forslag, men ikke dit der er nemlig denne advarsel \"Nedenstående indeholder tips der kræver ændringer i Windows systemfiler. Kan ikke anbefales nye Windows brugere der ikke har erfaring i backup og problemløsning.\"
Og jeg har ikke nogen speciel erfaring i Windows :)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. november 2001 - 14:48 #22
sambat > Har du også profilen \"umbo\" ??
Avatar billede parazite Nybegynder
09. november 2001 - 20:50 #23
Avatar billede umbo Nybegynder
10. november 2001 - 12:41 #24
Det er ikke mig, men prøv lige at se her : http://www.eksperten.dk/spm/131993
Avatar billede parazite Nybegynder
10. november 2001 - 12:43 #25
Øh... hvad skal vi se der?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. november 2001 - 12:43 #26
Du har jo et hav af brugere mand !
Kender du ikke reglerne ?
Avatar billede parazite Nybegynder
10. november 2001 - 12:43 #27
Arh... DET skal vi se der - og hvad så?
Avatar billede parazite Nybegynder
10. november 2001 - 12:46 #28
kludedukken : Tror umbo prøver at fortælle, at sambat tager rundt og lægge kommentarer, så folk tror der er flere brugere i gang.
Tjek også http://www.eksperten.dk/spm/131989.
Avatar billede parazite Nybegynder
10. november 2001 - 12:46 #29
lægge = lægger
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. november 2001 - 12:49 #30
parazite > Ja, det kan du sq have ret i :o)
Er sq svært at finde ud af nogen gange - og egentlig er jeg også ligeglad.
Avatar billede umbo Nybegynder
11. november 2001 - 02:46 #31
.