Avatar billede buffi Nybegynder
08. november 2001 - 12:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Luk af computer i XP

Efter at have installeret WinXP vil min computer ikke slukke, naar jeg lukker windows. I stedet re-booter den. Jeg har haft samme problem med Win2000, hvor det virkede fint, men pludselig dukkede op. Jeg loeste da problemet ved at geninstallere systemet. Det har jeg ikke lyst til nu og det har aldrig virket i XP? Nogle forslag???
Avatar billede laumeister Nybegynder
08. november 2001 - 12:53 #1
Prøv at hente den nyeste patch på microsofts hjemmeside. Microsoft havde samme problem med windows 98SE
Avatar billede resten Nybegynder
08. november 2001 - 12:53 #2
prøv at køre en load setup defoults inde i bios det skulle gerne hjælpe.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
08. november 2001 - 13:08 #3
Køre regedit
Klik ind på HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\Winlogon\\
Hvis PowerdownAfterShutdown står til \"1\", så prøv at ændre den til \"0\"
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
08. november 2001 - 13:09 #4
Ikke alle ATX motherboards er kompatible med Windows 2000 / XP, og hvis dette er tilfældet, genstarter computeren bare...
Avatar billede deleuran Nybegynder
08. november 2001 - 21:02 #5
Avatar billede perth1893 Nybegynder
08. november 2001 - 21:27 #6
Har du en logitech mus, så er det muligvis den der giver problemer.

Hent en opdatering på Logitechs hjemmeside. Det løste det samme problem for mig.
Avatar billede deleuran Nybegynder
08. november 2001 - 22:28 #7
Easy CD kan også give problemer
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. november 2001 - 22:42 #8
Prøv følgende.

Boot på XP CD\'en
Når du ser beskeden \'Press F6 to install.... osv.\' trykker du på \'F5\'
Lidt efter får du et nyt billede, hvor du kan vælge typen på computeren.
Scroll op til punktet \'Advanced Configuration And Power Interface (ACPI) PC\' og tryk \'Enter\'

I det næste billede du får, skal du så vælge \'Setup\' (Enter) - \'I Agree\' (F8) - og så Repair (R)

Nu bliver der så lavet en repair, men med ACPI understøttelse.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. november 2001 - 22:42 #9
Har prøvet det på en og det virker!
Avatar billede buffi Nybegynder
08. november 2001 - 22:59 #10
Den med Logitech musen virkede! Jeg har afstalleret softwaren og kører bare med Windows driveren. Nu beder den mig om at slukke computeren - den lukker dog ikke helt som før. Men det kan jeg leve med. Tak for hjælpen. /Buffi
Avatar billede deleuran Nybegynder
09. november 2001 - 09:02 #11
Du skal højreklikker på dit skrivebord og vælger proberties - screen saver - power - APM - og markerer feltet enable advanced power management support. Derefter kan du slukke helt for din computer
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
09. november 2001 - 11:20 #12
Prøv at se på min første svar. Hvis du sætter PowerdownAfterShutdown til \"1\", skulle computeren slukke automatisk, hvis deleurans forslag ikke virker.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2001 - 11:23 #13
deleuran & brosnikov> Det ser ud til at buffi kun vil nøjes med den næstbedste løsning ;o)
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
09. november 2001 - 11:25 #14
Hmm... Det ville jeg ALDRIG gøre (desværre... Det har kostet mig mange timer!) ;-D
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2001 - 11:28 #15
Sådan er det når man vil ha\' det til at køre optimalt!
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
09. november 2001 - 11:29 #16
Tja... SPECIELT PÅ EN COMPAQ!!!!!!!!!
Avatar billede buffi Nybegynder
09. november 2001 - 15:12 #17
Deleurans forslag virker ikke, da jeg ikke tror at APM er installeret på min maskine. Underligt da min hardware har fungeret optimalt med Win2K. Til brosnijkov så har jeg prøvet din løsning uden resultat. Skriver du i øvrigt ikke det omvendte i dit seneste indlæg? I hvert tilfælde så starter computeren igen ved tryk på powerknappen, når den står på \"1\".
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
09. november 2001 - 15:25 #18
Det tyder på problemer med Power Management. Kig evt. i Device Manager under Computer. Hvis det er en Advanced Configuration and Power Interface, burde computeren kunne slukke selv. Hvis det er en standard PC, vil den genstarte, hvis APM aktiveres eller hvis PowerdownAfterShutdown sættes til \"1\".
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2001 - 15:59 #19
Hvis du fulgte min anvisning så ville det komme til at virke, forudsat at du har ACPI mulighedeh i bios under Powermanagement