Avatar billede overload.dk Nybegynder
11. marts 2000 - 12:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for små ikoner på skrivebordet?

Er der mulighed for at have små ikoner på skrivebordet ligesom man har mulighed for at vælge hvilken "listing" type man vil bruge i vinduerne?

Mvh
Peter
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2000 - 13:09 #1
Ja, det nogenlunde detsamme.
Gør sådan:

1. På skrive-bordet klikker du på højre-musetast,
og vælger properties.

2. Vælg så fanebladet Appearance

3. I dropdown boksen under "Item:" vælger du Icon.

4. Tilhøjre for dropdownboksen ser du der står "Size:"

5. Under "Size:" står der 32, det er standard størrelsen,
for ikonerne, det kan du f.eks ændre til 27.

6. Klik ok, og så nemt er det!!!
Avatar billede overload.dk Nybegynder
11. marts 2000 - 13:33 #2
Det var ikke rigtig på den måde, for det ændre alle andre ikoner også, i mapper osv., det skal være på nøjagtig som hvis man gik ind i "my computer" og valgte View - Small Icons, hvor teksten står bagved ikon'et, og det skal kun gælde for skrivebordet.

F.eks. kan man ved at gå ind i registerings databasen finde det sted hvor skraldespanden er reg. så kan ved at ændre i en værdi tilføje "Rename" når man højre klikker på den, hvilket ikke er standard.

Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2000 - 13:46 #3
Hmm, øv!
Avatar billede overload.dk Nybegynder
11. marts 2000 - 13:49 #4
:)
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
11. marts 2000 - 19:11 #5
Nej, det er desværre ikke muligt. Det ville ellers være smart med en sådan funktion!
Avatar billede overload.dk Nybegynder
11. marts 2000 - 19:54 #6
Jeg vil være være helt sikker, for der findes jo også programmer og li. til at gøre baggrunden på den tekst der står under ikonerne gennemsigtig, så må der vel også være én der har lavet det andet... please :)
Avatar billede guggemand Nybegynder
12. marts 2000 - 03:39 #7
en mulighed er at lave dit skrivebord med aktiv desktop .... så er det jo bare at lave en hjemmeside med de links du vil have på skrivebordet ...

så kan du få det til at se ud som om du har valgt small icons ... men det er s'følig ikke en helt rigtig måde
Avatar billede overload.dk Nybegynder
12. marts 2000 - 14:55 #8
:) det har jeg prøvet, men da det både kræver krafter af computeren, og det ikke er muligt at starte "Denne computer", "Netværket" og "Skraldespanden" med en URL, er dette også udelukket...

sorry... :)
Avatar billede exposure Nybegynder
12. marts 2000 - 20:11 #9
Hvis du har valgt Detail eller list i My computer Bliver iconerne ikke mindre.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
12. marts 2000 - 23:20 #10
Exposure>> What? - jo i vinduet, jeg vil ha' at det er ligesom når man vælger list inde i "my computer"
Avatar billede exposure Nybegynder
13. marts 2000 - 00:14 #11
okay
Avatar billede qpv Nybegynder
13. marts 2000 - 16:54 #12
Oprettes "Shell Icon Size" af type REG_SZ under HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics
default er 32 du kan f.eks. ændres til 16.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
13. marts 2000 - 21:34 #13
qpv>> Det er jo det samme som cristian-t foreslog, blot på den "hårde" måde!

Som sagt: Det er ikke muligt!
Avatar billede shaba Nybegynder
16. marts 2000 - 22:24 #14
Jeg har et program som gør det muligt at vise skrivebordsikonerne enten som listed, details eller small icons.
Skriv din email, og så sender jeg det til dig :)

/Peter
Avatar billede overload.dk Nybegynder
16. marts 2000 - 22:45 #15
blæret! - mail@overload.dk
Avatar billede overload.dk Nybegynder
17. marts 2000 - 12:41 #16
Tak til jer alle, men specielt Shaba, som havde det der skulle til.