Avatar billede jan_netlogon Nybegynder
08. november 2001 - 12:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Få en anden url til at startet automatisk på min HP

I frontpage 2000, har jeg lavet 2 frames
en top fram med alle knapperne
og et main frame hvor alle siderne bliver vist.
Nu kunne jeg godt mig at når man trykker på en af frontpages egne knaper i navigations panelet at den viser inholdet fra en adnen url i mit main frame, det er ikke nogle selv lavede knapper, men frontpages egen fra deres tema.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
08. november 2001 - 13:11 #1
Så skriver du bare url´en istedet for dit lokale link.
Avatar billede zhark Nybegynder
08. november 2001 - 13:13 #2
Som jeg husker det skal du bare indsætte en linie i menuen sidst i punktet hvor den enkelte (url) side er:

<param name=\"fontsize\" value=\"14\">
<param name=\"target\" value=\"hovedramme\"
<param name=\"url\" valuetype=\"ref\" value=\"arkivet.htm\">

Nu skulle url\'en - \"arkivet.htm\" gerne åbne i \"hovedrammen\"
Avatar billede apollo69 Nybegynder
08. november 2001 - 13:14 #3
<a href=\"http://www.url.dk\" target=\"hovedramme\">Link</a>
Ganske enkelt.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
08. november 2001 - 13:15 #4
<param name=\"url\" valuetype=\"ref\" value=\"http://www.url.dk\">
Hvis det skal være en ekstern side
Avatar billede jan_netlogon Nybegynder
08. november 2001 - 13:18 #5
apollo69 -- det er de inbyggede knapper i fronpage panel dem kan man desvære ikke lave linket på da det er en bot,

zhark  -- prøver lige din kommer tilbage
Avatar billede apollo69 Nybegynder
08. november 2001 - 13:26 #6
Når du skriver dit link ind skal du da bare skrive den side du vil ha´ åbnet.
Så mit svar var da rigtigt.
Gi´r dig ret i at kommentaren var lidt ved siden af.
Avatar billede zhark Nybegynder
08. november 2001 - 13:29 #7
Drop det, jeg har vist misforstået spm.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
08. november 2001 - 13:35 #8
Avatar billede jan_netlogon Nybegynder
08. november 2001 - 14:30 #9
apollo69 -- det er stadig ikke navigations panelet, det du viser mig er en pegefølsom knap det er der ikke nogle ben i, det er når du skal have en ekstern url til at blive vist i dit main frame og knappen er i dit navigationspanel, det er mit spørgsmål
Avatar billede apollo69 Nybegynder
08. november 2001 - 14:34 #10
Ja, så fatter jeg ikke en fis.
Vis mig siden.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
08. november 2001 - 14:35 #11
Nå, inde i fp altså?
Avatar billede kedde65 Praktikant
11. november 2001 - 11:51 #12
Bare lige en lille kommetar. Det er ikke tilrådeligt at åbne en ekstern side i sin egen frame jvf. http://www.slw.dk/dansk/immaterialret/linking.htm

Kedde
Avatar billede markma Nybegynder
12. november 2001 - 15:37 #13
giver kedde65 helt ret, medmindre du selv har lavet den eksterne side naturligvis, eller har en aftale med dem som har lavet den.

\"framing\" af andres sites er efter min mening en meget uetisk fremgangsmåde. Åbn i helt eller nyt vindue i stedet for.

Desuden er det som regel grimt fordi dit design med al sansynlighed er forskelligt fra den \"besøgende\" side i din frame.

markma
Avatar billede jan_netlogon Nybegynder
13. november 2001 - 02:12 #14
det er til at få mit forum som er host andet steds til at være en helhed med siden det er ikke for at få andres HP på min så det ligner noget jeg har lavet.

Men jeg har selv fundet ud af det, man skal bare henvise til en ekstern side i navigationen og sørge for at der er vinget af for at den skal være med i navigationspanelet samtidigt med at man har valgt at alle sider startet som standard i main frame så virker det som jeg ville have det.

Men tak for alle jeres foreslag,