Avatar billede n00kba Nybegynder
08. november 2001 - 11:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ZyXEL omni.net USB

ok kun 300 sølle point for det her, men det er alt hvad jeg har.

jeg har købt et ZyXEL omni.net USB (ZyXEL omni.net USB Terminal Adapter). da jeg skulle installere fulgte jeg, naturligt nok, den medfølgende installations vejledning, men under installationen bad den om en masse filer som ikke var der, 27 i alt. da den ikke lige umiddelbart kunne finde dem hverken på den medfølgende cd, Win98 SE cd\'en eller på harddisken, søgte jeg selv disse 3 igennem for filerne og lage dem i en mappe så jeg vidste de var der og hvor jeg kunne finde dem. i 2. forsøg sagde den da også at installationen var forløbet korrekt, men den havde ikke oprettet noget som modem. jeg kikkede så under netværks enheder, der var 2 af ZyXEL\'s og standard netværkskort. de to af ZyXEL\'s var deaktiveret,såå jeg tænkte jeg nok bare skulle genstarte, det gjorde jeg så. så ber den om (inden windows er startet) om 3 driver filer, jeg forsætter så med indlæsningen af windows og da den kommer ind i windows ber den om endnu en dll fil. jeg kikker under netværks enheder hvor de 2 stadig er deaktiveret og der er stadig ikke noget modem. jeg fjerner alle netværks enheder og sletter de \"forkerte\" stier i reg. basen, og starter installationen HELT forfra og prøver et par varianter for at seom det har nogen betydning, havde det ikke. jeg tjekkede så min USB port for at se om det var den der var noget galt, var det ikke.

hvad jeg ellers har forsøgt:
  selv at opretter stierne i reg. basen og manuelt kopier filerne til deres distination.
  \"kikke\" i selve filerne (dog ikke disassamblet dem, ved heller ikke om det er lovligt, but who\'s to know?), hvor meget jeg har fået ud af det og hvad det har været værd skal jeg ikke utale mig om og det burde heller ikke være, hverken nødvendigt eller relevant.

det vigtigste her er selvfølgelig at få det til at virke, men jeg fatter ikke hvorfor den konstant deaktivere enhederne, og hvorfor driverne ikke vil emulere en com port på USB porten.
jeg ved faktisk ikke om det er windows eller driver til det specifikke produkt der skal gøre dette.

jeg har tidligere haft et LASAT Speed II(også via USB), der ikke var nogen problemer med, og ja, det var på samme comp/system.

det var vidst alt, hvis jeg har udeladt informationer i mener er relevante så gør mig lige opmæsksom på det.

jeg mener selv nedenstående er uendeligt ligegyldigt for at fådet til at virke, men alligevel.
System:
athlon 800 mhz
768 MB ram
40 GB IBM deskstar (eller sådan noget, hvad den nu end hedder)
Gigabyte (GA-7ZX) mainboard med VIA chipset med AMI bios.
ASUS V7700pro Deluxe
Windows 98 SE

på forhånd tak.
n00kba@nat.ou.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. november 2001 - 11:43 #1
\"Sølle 300 point\" er ALT for mange for dette spørgsmål - man fyrer IKKE alle sine point af på et enkelt spm!!!

60 er default for et svært spørgsmål. Såååååhh...
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. november 2001 - 11:48 #2
Avatar billede n00kba Nybegynder
08. november 2001 - 11:49 #3
ok, jeg gør. hvem er \"man\"?
også skulle jeg måske lige tilføje, for at understrege min desperation, at ZyXEL\'s support har givet op, de gider ikke hjælpe mig mere.

hvis det er så let nanoq, så svar lige på det, be om! :)
Avatar billede n00kba Nybegynder
08. november 2001 - 11:54 #4
til bacardil: jeg har kun profil og det her er første gang jeg overhovedet besøger www.eksperten.dk og DET ER IKKE ET LIGEGYLDIGT SPØRGSMÅL!
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. november 2001 - 11:58 #5
n00kba> Nix, når man bruger alle sine point første dag. Så må man finde sig i at blive mistænkt..

Det er notmalt kun snydere der gør det. Der er en grund til at der findes 3 grader af point delen 15, 30 og 60
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. november 2001 - 11:58 #6
n00kba det er ikke for at beskylde dig,, men der sidder en newbie lige nu og opretter bruger og giver 300 point til alle

så bare skide uheldigt at du opretter en bruger idag og giver 300 point (:
Avatar billede n00kba Nybegynder
08. november 2001 - 12:03 #7
ok få en til at tjekke ip\'er osv. så. jeg har lige kikket på linket og kan godt se hvorfor, men det her er altså første gang jeg er her, og tanken at det skulle virke mistænkeligt didn\'t even cross my mind. min tanke bag det her var, at når jeg ikke selv kan finde ud af det så er det f****** svært.

gentager, ok få en til at tjekke ip\'er osv!
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. november 2001 - 12:48 #8
(: der er send en mail til admin,, men de er der aldrig
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. november 2001 - 15:48 #9
Jeg kan kun sige ... alt for langt spørgsmål ... (gider ikke at læse så meget :)
Avatar billede n00kba Nybegynder
23. november 2001 - 10:55 #10
jeg får det byttet