Avatar billede persille Nybegynder
08. november 2001 - 10:56 Der er 15 kommentarer

installation af grafikkort

Har lige købt PCI, MB32 mx400, men når jeg plugger en i slotten og starter pcén forbliver min skærm sort. Win 98. Har forsøgt at skifte den til den anden ledige slot. Det der er i forvejen er vist et indbygget. Det er på 8 MB.
Når jeg piller kortet ud kører skærmen igen.
Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede snowmoad Nybegynder
08. november 2001 - 10:59 #1
har du prøvet at deaktivet 8mb kortet inde i bios
Avatar billede persille Nybegynder
08. november 2001 - 11:00 #2
Hvis jeg deaktiverer det indbyggede grafikkort inden jeg installerer det nye, så får jeg vel også sort skærm, og kan så heller ikke navigere? Oder was?
Avatar billede snowmoad Nybegynder
08. november 2001 - 11:02 #3
okay!!! kan det godt passe at 8mb kortet har en \"Ledning\" ned på bundkortet
Avatar billede snowmoad Nybegynder
08. november 2001 - 11:05 #4
Jeg kender en der har en compaq \"Scompaq\" computer med et 4mb grafikkort mede en ledning nede på bundkortet, hans 12mb voodoo \"Piskort\",
er koblet til 4mb kortet
Avatar billede persille Nybegynder
08. november 2001 - 11:05 #5
Jeg ved ikke hvordan det indbyggede grafikkort ser ud, og kan derfor heller ikke lokalisere det. Hvordan skal det se ud?
Avatar billede snowmoad Nybegynder
08. november 2001 - 11:07 #6
\"ved ikke\" men hvis der er en funktion inde i bios der hedder \"on board --grafikkort--\" prøv at deaktiver den.

\"prøv det, det sagde uglen\" hehe
Avatar billede snowmoad Nybegynder
08. november 2001 - 11:08 #7
er kortet pci eller agp (mx400)
Avatar billede snowmoad Nybegynder
08. november 2001 - 11:21 #8
Hvis din computer er gået ned efter at deaktiver on board graffikkort i bios, \"TAR DU EN SKRUGETRÆKKER OG RESTARTER BUNDKORTET, VER AT SÆTTE SPIDSEN NED PÅ (CMOS- TO METAL PRIKKER PÅ BUNDKORTET, OG SÅ TÆNDER DEN. SKRUGETRÆKKEREN MÅ IKKE VÆRE MAGNETISK.
Avatar billede snowmoad Nybegynder
08. november 2001 - 11:22 #9
KAN DU IKKE FINDE DEM, KIK I MANUALOS
Avatar billede persille Nybegynder
08. november 2001 - 11:24 #10
foreløbig tak. Er på kursus nul men vil prøve det når jeg kommer hjem.
Avatar billede koed Nybegynder
08. november 2001 - 18:26 #11
Jeg har haft nogenlunde det samme problem, men det blev løst ved at hente den nyeste driver til bios. Det var åbentbart vigtigt i mit tilfælde. Held Og Lykke !!!
Avatar billede persille Nybegynder
08. november 2001 - 18:58 #12
Jeg har ikkek turdet pille i bios endnu, for jeg skal først lige overskue, om jeg kan undvære pc, hvis skærmen dør. Kan skærmen åbne igen i bios, hvis det indbyggede grafikkort deaktiveres? Da jeg forsøgte kom der ikke noget bios frem. ejheller muligheden for at få fat i bios.
Koed - Taler du om at hente en driver til bios og installere den for så bagefter at få det nye grafikkort til at virke, uden at deaktivere det gamle inde i bios?
Avatar billede hologram Nybegynder
09. november 2001 - 00:19 #13
Tror egentlig bare du skal ind og ændre boot-sekvensen fra \"AGP - PCI\" til \"PCI - AGP\" i BIOS.
Så tjekker den om der er et PCI-kort først. Hvis det så virker kan du evt. deaktivere dit onboard-kort for at få dig en ledig IRQ eller måske slippe for problemer det kan skabe. :)
Avatar billede persille Nybegynder
10. november 2001 - 11:49 #14
Desværre viser det sig, at det ikke kan lade sig gøre, at deaktivere onboard grafikkortet inde fra bios, og at det riva mx400 åbenbart ikke kan bruges. Er der nogen der vil købe det?
så nu leder jeg efter et Geforce 2, 64MB, som skulle kunne køre (på AC power4300)til kr. 840,-. Er der nogen der ved hvor man kan købe det?
Avatar billede waffenss Nybegynder
10. november 2001 - 11:54 #15
nej, men smut ind på www.edbpriser.dk og kig...