Avatar billede saxo Nybegynder
08. november 2001 - 10:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Logon ved opstart af pc.

Jeg har lige installeret TDC adsl.
det virker upåklageligt pånær en ting: Før var det ikke nødvendigt at logge på pc\'en, men efter instalation af netkort og klientprogram til Microsoft netværk, skal jeg nu logge på pc\'en. Det ville måske være til at leve med, men boksen kommer op 2 gange ??
Hvorfor?
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. november 2001 - 10:43 #1
Du skal logge på for at komme på netværket, så det er der ikke noget at gøre ved !

ehh hvordan 2 gange ?? 2 på en gang,, eller efter hinanden ?

prøv at uninstalle dit netkort og installer det igen,, eller gør det samme med dit windows
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
08. november 2001 - 10:44 #2
du kan slippe for at se netwærkslogon ved at gå i kontrolpanel, dobbeltklikke på netværk og vælge \"windows logon\" istedet for \"microsoft netwærk logon\". klik ok og genstart.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
08. november 2001 - 10:45 #3
under egenskaber for dit netkort, vælg den miderste fane, skal du vælge Net logon. Så skal skal du ik skrive password for at komme på maskinen. Dette gælder win98
Avatar billede saxo Nybegynder
08. november 2001 - 10:54 #4
Ja, den er to gange lige efter hinanden ...

Jeg tror ikke, man kan skifte tilbage til \'windows logon\', så tror jeg nemlig ikke Adsl\'en virker ...

Jeg vil prøve de to andere forslag, når jeg kommer hjem (jeg er på job nu ...)
Avatar billede rebecca Novice
08. november 2001 - 13:27 #5
Saxo hvis det er Win 98 Se du bruger kan det godt lade sig gøre, ADSL\'en virker alligevel, kører selv med samme opsætning.
Mvh.Rebecca
Avatar billede saxo Nybegynder
12. november 2001 - 09:06 #6
Jeg prøvede at slette netværks-kortet og installere det igen, hvorefter adsl-forbindelsen IKKE virkede mere. TDC\'s \'support\' var ikke i stand til at hjælpe mig og tilsidst gik jeg tilbage til den forrige konfiguration med ConfigSafe ...
Avatar billede rebecca Novice
12. november 2001 - 19:53 #7
Saxo prøv at starte forfra, åbn netværk i kontolpanelet slet alle netværkskomponenter, genstart pc når du bliver bedt om det¨, efter genstart og install af netkort skulle din ADSL virke igen, herefter tilføjer du protokollen Microsoft family logon og genstarter så spørger den ikke efter noget logon mere
Mvh.Rebecca
Avatar billede saxo Nybegynder
10. december 2001 - 08:37 #8
Tjaa, jeg har prøvet en del, men ikke noget som virker. Jeg tror det er en win98 re-installation vi er ude i ...

Jeg giver derfor point til mig selv.