Avatar billede phonore Nybegynder
07. november 2001 - 20:27 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Combobokse og komma-separerings fejl i Excel

Jeg arbejder med et regneark, hvor jeg bruger dansk kommaseparering (Et tusind skrives 1.000,00 med to decimaler).

Jeg skal bruge en Comboboks til at vælge et tal som skal ganges på nogle andre tal i arket. Som eksempel skal man kunne find resultatet af 0,5 eller 0,75 gange med 20.

Når jeg sætter min comboboks til at referere til 0,5 og 0,75 så konverter den dem til engelsk kommaseparering hvor de bliver til 0.5 og 0.75.

Når disse to tal nu adskilt med punktum bliver \"sendt\" tilbage i regnearket, kan min model ikke regne mere.

Hvad gør jeg????
07. november 2001 - 20:38 #1
comboboksen sender en tekst-streng retur - den skal laves til et tal.
Prøv noget lignende:
Worksheets(\"Ark1\").Range(\"A1\").Value = CDbl(Combobox1)

Avatar billede janvogt Praktikant
08. november 2001 - 08:14 #2
En muligved var at lave et LOPSLAG i selve regnearket, hvor du udfra de \"0.5\" laver et opslag så du får værdien 0,5, som du så kan regne videre med.
Du kan så altid skjule det ark, hvor du har din opslagstabel.

Hvis du skal have hjælp til at implementere denne løsning kan du kontakte mig på jan_vogt_hansen@hotmail.com
Avatar billede bak Seniormester
08. november 2001 - 09:37 #3
hvis comboboxen returnerer værdien til fx A1 kan du i en anden celle skrive:
=VALUE(SUBSTITUTE(A1;\".\";\",\"))
Avatar billede bak Seniormester
08. november 2001 - 09:37 #4
Skulle have været et svar.