Avatar billede jens-j Nybegynder
07. november 2001 - 18:58 Der er 8 kommentarer

harddisk

hvordan sætter man en ekstre harddisk i en computer?
Avatar billede claus_k_larsen Nybegynder
07. november 2001 - 19:04 #1
Det er rimeligt simpelt! Du starter med at skille dit kabinet. Hvis du har 1 harddisk + cdrom på samme kabel, kan du bare forbinde din nye disk til IDE2 på dit bundkort. Så slipper du for at ændre jumper indstillingerne.
Hvis du skal sætte 2 diske på samme kabel, skal du sørge for at sætte jumper på begge diske 1 master og en slave. Master = C-disk
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. november 2001 - 19:22 #2
Huske lige at sætte et strøm kabel i også, det kunne god være at det ville være en god ide.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. november 2001 - 19:24 #3
Avatar billede jens-j Nybegynder
07. november 2001 - 19:27 #4
Ja det regnede jeg også med så det har jeg prøvet. Men når man starter computeren op kan den ikke finde den nye harddisk. Den bliver bare stående i DOS der hvor den kører igennem hvad der er tilsluttet IDE1 og IDE2.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. november 2001 - 23:56 #5
Har du været i bios og se om den gen-/godkender ny disk? Ellers lad bios autodecete ide perihperials

Avatar billede chalde Seniormester
08. november 2001 - 10:46 #6
hvor gammelt er dit bundkort??
har det support til den type hardisk?
Avatar billede hauge1212 Nybegynder
13. november 2001 - 22:46 #7
Hvor stor er din harddisk, og hvilken type er det ?

Det kan godt være at du bliver nødt til at lade den søge efter harddisken hver gang du starter computeren op, jeg har oplevet problemer med nogle ibm harddisk der ikke kan findes, hvis biosen ikke auto detekter dem hver gang computeren starter op.
Avatar billede jankoman Nybegynder
01. januar 2002 - 02:37 #8
Hvilken HD? Hvilken pc Mærkevare eller bambus? Hvis det er en bambus vil vi gerne have bundkortfabrikat og type.
Mvh Janko