Avatar billede zerozool Nybegynder
07. november 2001 - 17:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bundkort

Jeg har kigget på 2 bundkort det ene er Asus - A7V133 ATX og det andet er Soltek - SL-75KAV ATX  så derfor vil jeg høre jer om der er nogen af jer der har nogen erfaringer med det og evt. andre i samme pris klasse.

Det skal understøtte min 1,4 Ghz og må gerne have 4 ram porte.
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
07. november 2001 - 17:07 #1
Jeg har Soltek bundkortet. Det virker helt fint og er pænt billigt.
Den understøtter din 1,4 GHz og har vist kun 3 porte til RAM, men du kan have 512 i hver.... så det er vist nok ik\'?

Din køler skal dog ikke være større end en GlobalWin WBK38 på idet at der sidder en masse kondensatorer rundt omkring.

Jeg bruger selv en Volcano 6cu+ og den kan varmt anbefales, den larmer ca. 37 DB men hvis du har et godt kabinet er det ikke noget problem.

MVH Un1C0rN
Avatar billede kludedukken Nybegynder
07. november 2001 - 17:08 #2
Jeg har haft Soltek 75KAV  og synes det er et super kort - dog ville jeg købe et kort til DDR-RAm hvis jeg skulle købe idag.

Ex. 75DRV hvilket er samme kort bare med understøttelse af DDR-Ram.
Avatar billede zerozool Nybegynder
07. november 2001 - 17:12 #3
kludedukken--> Hvis jeg nu køber det 75DRV kan jeg så bruge mine SD-ram indtil jeg køber DDR-ram?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
07. november 2001 - 17:15 #4
Nej desværre, DRV understøtter kun DDR-Ram. Men du kan få et ECS kort der understøtter begge dele.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
07. november 2001 - 17:16 #5
Avatar billede zerozool Nybegynder
07. november 2001 - 17:20 #6
ok. Tror jeg holder mig til SD-ram lidt endnu da DDR-ram er lidt dyre =(