Avatar billede cybermike Nybegynder
10. marts 2000 - 15:09 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

IP Adresser???

Er der nogen der kan skaffe mig en teknik til at spore IP adresser, der må da være en liste hvor man kan se hvilke Netværk der hører til hvilke ejere.

Avatar billede hojben Novice
10. marts 2000 - 15:19 #1
ping -a ipadresse

fx. ping -a www.eksperten.dk
Avatar billede benny.dk Nybegynder
10. marts 2000 - 15:19 #2
Avatar billede lange Nybegynder
10. marts 2000 - 15:30 #3
http://www.isi.edu/in-notes/iana/assignments/ipv4-address-space finder du en liste over hvem, der administrerer de enkelte adresse-områder. Derefter kan du slå IP-adressen op hos den konkrete organisation, fx RIPE.

En søgning ved ARIN (http://www.arin.net/whois/index.html) vil også oplyse dig, hvilken organisation, der har ansvaret for adressen.
Avatar billede itelm Nybegynder
10. marts 2000 - 23:29 #4
Du kan også rette hendvendelse til ISOC internet Socity eller IAB Internet Architecture Board
Avatar billede itelm Nybegynder
11. marts 2000 - 00:07 #5
på adressen http://www.neotrace.com/kan du down loade softwar til at trase en forbindelse grafisk
Avatar billede cybermike Nybegynder
13. marts 2000 - 08:17 #6
Beklager, ingen af svarene svarede mig.

Jeg skal primært bruge en liste over DANSKE ip adresser.

Trace,Ping,Whois og alt der der kender jeg godt, det er ikke godt nok!
Avatar billede holme Nybegynder
13. marts 2000 - 16:56 #7
Du kan bruge følgende link http://www.ripe.net/cgi-bin/whois

mvh

Rene
Avatar billede cybermike Nybegynder
13. marts 2000 - 19:40 #8
Jeg er ikke intresseret i Whois adresser.

Læs spørgsmålet!
Avatar billede hojben Novice
13. marts 2000 - 19:58 #9
med WS_Ping Pro Pack kan du resolve alle navne ved at bede programmet om at resolve en range af ipnumre!!
Avatar billede cybermike Nybegynder
14. marts 2000 - 08:04 #10
Hvor kan jeg hente WS_PING Pro?
Avatar billede marinus Nybegynder
16. marts 2000 - 08:18 #11
Du kan hente den på følgende link

http://www.ipswitch.com/Products/WS_Ping/index.html
Avatar billede languy-uk Nybegynder
21. marts 2000 - 18:48 #12
Hejsa,

Til sporing af IP adresser og endda domains bruges kommandoen tracert.exe fx

TRACERT www.eksperten.dk

Kommandoen returnerer routen for samtlige hop og ms svartid. Simpelt og lige til.
Avatar billede cybermike Nybegynder
22. marts 2000 - 08:09 #13
´Hvis jeg har din IP adresse.
Så vil jeg havde dit ISP brugernavn og navn og adresse på din ISP.

Var det svar nok.

TRACERT viser mig stien mellem mig og dig.
Whois virker på 20% af nettets servere. Og der hvor det virker får jeg ingen brugbare informationer
Avatar billede lange Nybegynder
22. marts 2000 - 13:01 #14
Når jeg laver et whois-opslag ved RIPE på Eksperten.dk's IP-adresse (194.239.250.29), får jeg bl.a. følgende data:

netname:    AWD-NET
descr:      All Ware Data
descr:      2000 Frederiksberg
country:    DK

Hvad mere er det, du vil have?`

Og hvad mener du med at det kun virker på 20% af nettets servere? Sidst jeg kiggede virkede det på lige omkring 100%, da alle IP'er og domæner og registeret ved APNIC, ARIN og RIPE NCC.
Avatar billede cybermike Nybegynder
22. marts 2000 - 14:03 #15
Hvis du laver en whois, på din egen ip, hvad får du så?
Avatar billede lange Nybegynder
22. marts 2000 - 14:19 #16
Min IP derhjemme:
  netname:    STOFANET-2
  descr:      Telia Stofa A/S
  descr:      Cable operator
  country:    DK

Min IP hvor jeg sidder nu:
  netname:    SE-CAPMEL
  descr:      CAP Programator Mellansverige
  country:    SE

Og hvis du partout vil have en adresse, er der adresse-felter længere nede...
Avatar billede cybermike Nybegynder
22. marts 2000 - 14:33 #17
Ok!

Hvis nu jeg gør det på en statisk ip adresse, hvad får jeg så?
Avatar billede lange Nybegynder
22. marts 2000 - 14:36 #18
Min IP derhjemme (og Ekspertens) er statisk...
Avatar billede cybermike Nybegynder
04. april 2000 - 09:11 #19
Lukkes