Avatar billede omaly Nybegynder
07. november 2001 - 16:38 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af grafikkort!

Hej alle.

Hvis jeg skal presse mest mulig \"juice\" ud af mit grafikkort hvad enten det er et TNT eller geforce, mens jeg spiller feks. halflife eller Unreal Tournament er der så nogen der har en opskrift på hvordan det skal sættes op? Jeg ved at det både har noget med opsætningen i bios og opsætningen af grafikkortet samt drivere at gøre. Men den ultimative opsætning kender jeg ikke. Systemet skal samtidig kunne køre stabilt.
Avatar billede kirus Praktikant
07. november 2001 - 17:01 #1
hmm du kan hente de driver som din Grafikkort bedst kan have... hvad er det for et?

Det er ikke altid den sidste driver der er bedst!
Avatar billede omaly Nybegynder
07. november 2001 - 18:31 #2
kirus-> Det er et geforce, men det er ikke kun driveren jeg er intresseret i, det er opsætningen i bios samt indstillingerne for openGL m.m. altså alt i alt de bedst mulige indstillinger ;o)

Omaly
Avatar billede jens-j Nybegynder
07. november 2001 - 19:38 #3
Inde i egenskaberne for dit grafikkort kan du i de fleste tilfælde indstille clok-frekvenser. Hvis du skruer for meget op for dem vil dit grafikkort kører ustabilt men du kan sagtens skrue frekvenserne højere op end de er. Hvor højt det kan lade sig gøre med dit grafikkort må du selv eksperimenterer med.......
Avatar billede omaly Nybegynder
07. november 2001 - 21:40 #4
Jo tak, det er jeg helt med på, men har du nogen erfaring med hvilke indstillinger som køre godt? Som jeg skrev i starten så er det jeg eftersøger nok mere en helhedsopskrift på hvordan man får det til at køre bedst muligt. Jeg kan feks. fortælle at man anbefaler at slå video ram fra i sin bios da de som regl er slået til som deafult, med de grafikkort man har i dag sænker det faktisk ydelsen at have slået det til! Jeg ved også der var en hel del andre ting som man anbefaler, jeg kan bare ikke huske hvad??? og det er bl.a. sådan noget jeg gerne ville vide noget om ;o)
Avatar billede kirus Praktikant
07. november 2001 - 23:46 #5
det kommer nu også an på hvilket BIOS du har og hvilket motherbord.
Dog skal du kigge på at APG 4x er slået til at PCI bus en er ikke for unormalt (overcklocking ect.)
APG texture sice kan du så også bestemme jeg ville anbefale det samme antal som du har på kortet.
Mere kan jeg ikke komm e i tanke om nu.
Avatar billede skov_p Praktikant
08. november 2001 - 23:09 #6
Slå videoram ram fra? Hvor kraftig et grafikkort skal men have for at det giver effekt.
Riva TNT2 16MB ???
Avatar billede omaly Nybegynder
08. november 2001 - 23:23 #7
skov p-> Ja slå dem fra + nogle andre ting, problemet er bare jeg ikke kan huske hvad? Jeg ved heller ikke om det giver nogen effekt på dit kort, men du kan jo prøve ad ;o) Jeg kan fortælle at da jeg fulgte den opskrift dengang, så gav det mig ca. 10fps ekstra i Unreal Tournament. Nå men tak for hjælpen, det var nu ikke helt det jeg søgte, men i gjorde da et forsøg.

Omaly
Avatar billede nobbod Nybegynder
14. november 2001 - 09:56 #8
jeg ville også finde en total guide til mit geforce, og jeg fandt den ved at søge på
www.google.com mine søge kriterier var :tweak \"grafik kortet\'s fulde navn\".
og jeg fandt en guide med alt fra bios opsætning til ændringer i regedit.. prøv det, det hjalp mig utrolig meget..
Avatar billede omaly Nybegynder
14. november 2001 - 10:39 #9
Hmmmmm..... Ja det ser ud som om der er nogle muligheder der :o) Jeg vil forsøge at kigge lidt nærmere på det. Tak.

Omaly