Avatar billede cottontail Nybegynder
31. maj 1999 - 23:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udskriftsstørrelse

Jeg har oprettet et billede i 12x12 cm. Jeg printer det ud på en anden printer end min egen. Problemet er, at udskriftsstørrelsen bliver mindre (ca 11,5*11,5) end den er sat til i Photoshop. Jeg ved ikke om det kan være noget med at min computer er sat op til een printer, mens den jeg udskriver på er en anden. Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede cybles Nybegynder
31. maj 1999 - 23:23 #1
Du har helt ret prøv at installere den printer på fjern maskinen som du har installeret på din egen.
Avatar billede cottontail Nybegynder
31. maj 1999 - 23:38 #2
vil det også kunne løses ved at installere printerdriveren på min maskine? jeg udskriver på en printer på skolen...
Avatar billede cybles Nybegynder
31. maj 1999 - 23:41 #3
Det vil jeeg tro....prøv sådan er det i mange programmer.
Avatar billede gozar Nybegynder
31. maj 1999 - 23:56 #4
Et andet forslag kunde være at installere den printer på din computer som den anden har.. Det skulde ozzå løse problemet
Avatar billede madx Nybegynder
01. juni 1999 - 09:18 #5
Har du ikke mulighed for at løse problemet med printer-driveren her-og-nu kan du jo justere billedets opløsning i DPI under Image Size nogle få procent.

I den digitale verden er DPI-måle enheden ofte at foretrække.
Avatar billede nekrolai Nybegynder
01. juni 1999 - 10:21 #6
photoshop.... er fucked mht til størrelser...... men brug dpi....
Avatar billede cottontail Nybegynder
01. juni 1999 - 10:29 #7
Dvs., hvis printeren udskriver i 400 dpi, så skal jeg sætte den til samme opløsning i photoshop og kan så definere størrelsen i cm bagefter?
Avatar billede madx Nybegynder
01. juni 1999 - 11:00 #8
Ja, det er i princippet sådan det er.

400 dpi i photoshop er 400 dpi på printet, hvis det er printerens opløsning.

Husk også at checke "print size" i Image Size.

Og de 2 afkrydsningmuligheder nederst, der giver dig mulighed for at indstille de forskellige faktorer.

Men med en forkert printerdriver kan alt jo ske. Og det kan det undertiden også alligevel.