Avatar billede AKjeldsen Novice
07. november 2001 - 15:15 Der er 29 kommentarer og
2 løsninger

Ergonomisk musemåtte ( lette point )

Jeg vil gerne have en ergonomisk musemåtte. Den skal være lidt smagfuld, må gerne have et sejt design. Ikke noget med noget lorte plastic. Og så må den helst ikke koste en halv million.

Hvis nogen af jer derude har en selv, må i gerne oplyse om i er tilfredse med produktet, hvad den har kostet og hvorhenne den er købt.
Avatar billede disky Nybegynder
07. november 2001 - 15:15 #1
og hvad skulle en ergonomisk musemåtte være.

en af dem med en klump at ligge hånden på ?
Avatar billede AKjeldsen Novice
07. november 2001 - 15:17 #2
F.eks ja

-Kjeldsen
Avatar billede disky Nybegynder
07. november 2001 - 15:19 #3
ergonomisk vill jeg nu ikke kalde dem, nærmere skadelig. Hvis jeg bruger dem mere end 2 min, begynder mine fingre at sumre, pga blod tilførslen til og fra hånden er bremset.

Men kig på www.edbpriser.dk
Avatar billede disky Nybegynder
07. november 2001 - 15:20 #4
Avatar billede disky Nybegynder
07. november 2001 - 15:20 #5
Avatar billede robotten Praktikant
07. november 2001 - 15:21 #6
disky>> Dem med \"klump\" er uergonomiske. Musene er ganske enkelt ikke designet til en sådan måtte.

Selv foretrækker jeg fx en 3M måtte, der består af en masse små riller, der giver en god præcision. Disse kan fås i et utal af varianter.

http://www.dailyrush.dk/features/reviews/151/parts/538/

hmmm.. kan se den rakkes ned...  men det er vel en smagssag...

/Robotten
Avatar billede AKjeldsen Novice
07. november 2001 - 15:22 #7
Er det en af dem du bruger?

-Kjeldsen
Avatar billede disky Nybegynder
07. november 2001 - 15:24 #8
nu betyder riller ikke det mindste hvis man har en god mus. Det er nærmere et reklame stunt fra 3M\'s side.
Avatar billede AKjeldsen Novice
07. november 2001 - 15:24 #9
Øhh... Hvor på EDBpriser er der musemåtter?

-Kjeldsen
Avatar billede disky Nybegynder
07. november 2001 - 15:24 #10
Avatar billede disky Nybegynder
07. november 2001 - 15:25 #11
kunne ikke finde dem, derfor google linken
Avatar billede robotten Praktikant
07. november 2001 - 15:25 #12
Hvis det er mig du spørger, så bruger jeg kun disse. De har desuden den fordel, at de er flade, det giver ikke en kant, musen kan komme til at hænge på. Derudover hvis man er er ydstyret med en lille hånd, bliver denne ikke løftet så højt.
Avatar billede disky Nybegynder
07. november 2001 - 15:27 #13
robo: en alm. musemåtte er sjovt nok også helt flad uden en kant.
Avatar billede robotten Praktikant
07. november 2001 - 15:31 #14
disky>> hvis du tænker på dem til en 10,- fra fakta, så ligger de gerne i en tykkelse på 5 mm. -men lad nu det ligge ;)
Avatar billede disky Nybegynder
07. november 2001 - 15:32 #15
min reklame måtte fra Dell er ca 1.5 mm tyk,
Avatar billede AKjeldsen Novice
07. november 2001 - 15:34 #16
3M duer ikke da jeg har en optisk mus.

-Kjeldsen
Avatar billede disky Nybegynder
07. november 2001 - 15:34 #17
akjeldsen:

De billege reklame musemåtter er imho noget af det bedste man kan få.
Avatar billede AKjeldsen Novice
07. november 2001 - 15:40 #18
Jeg søger en, fordi når jeg er til netparty, så slider jeg knoglen under tommelfingeren, så den bliver rød, udover det gør det også hel..... ondt.

-Kjeldsen
Avatar billede disky Nybegynder
07. november 2001 - 15:41 #19
øh så holder du forkert på musen
Avatar billede AKjeldsen Novice
07. november 2001 - 15:50 #20
Det kan godt være, men jeg vil sku\' heller ikke ligne en fisse-fornem herre der sidder med rank ryg en 90 graders albuevinkel... OK

-Kjeldsen
Avatar billede sprutnik Nybegynder
07. november 2001 - 15:57 #21
Jeg læste et sted at man kunne få en musemåtte af glas. Den skulle gøre musen meget præcis, og være behagelig mod håndledet, da det bliver kølet ned.
Avatar billede disky Nybegynder
07. november 2001 - 16:41 #22
øh hvis han kører knoglen imod er hårdt glas da en dum ide
Avatar billede disky Nybegynder
07. november 2001 - 16:41 #23
kjeldsen:

Hvis du skal have løftet hånden skal du købe en af dem med en pude du kan ligge hånden på.
Se de 2 første ling jeg sendte
Avatar billede eflow Nybegynder
07. november 2001 - 17:15 #24
det mest ergonomiske efter min mening det er simpelt hen at udbygge bordet, så der går en plads du der støter hele armen, det er dejligt, har aldrig oplevet en muse skade med det, og jeg sider trodsalt temligt meget foran computeren, altså en plade der støtter armen, og en normal sotf musse måtte....
Avatar billede AKjeldsen Novice
08. november 2001 - 11:54 #25
Disky:

Det var det jeg regnede med var en ergonomisk musemåtte, altså at den er med håndledsstøtte.

-Kjeldsen
Avatar billede disky Nybegynder
08. november 2001 - 12:01 #26
så kig på de links jeg har postet i starten
Avatar billede Xelot Nybegynder
08. november 2001 - 12:08 #27
Jeg har en musemåtte med en \"klump\" som i kalder den. Jeg er nu meget tilfreds med min. Før jeg fik den havde jeg MEGET tit ondt i håndledet. Efter at jeg fik \'klumpen\' har jeg aldrig følt noget. Du kan købe en i enhver computer-bix, men sørg for at teste den før du slipper de der 100-200 kroner som de koster. Min kostede 100 kroner, og har gummi-stof-lignene-et-eller-andet underneden så den bliver på bordet. Puuha... Det var en ordentlig smøre 8)
Avatar billede AKjeldsen Novice
08. november 2001 - 12:21 #28
Jeg tror jeg har fundet en ergonomisk musemåtte.

Tak til alle jer der har været med til at besvare mit spørgsmål.

Disky får 90 point. ( han kom med alle link\'ene )
znup.dk får 10 point ( hmm... for hans helt vildt lange smøre )
Avatar billede disky Nybegynder
08. november 2001 - 12:22 #29
mange tak :)
Avatar billede Xelot Nybegynder
08. november 2001 - 16:49 #30
He he .... Nåh ja men tak for points!
Avatar billede Ratpads Nybegynder
10. februar 2014 - 17:18 #31
Indholdet er ikke tilladt

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin