Avatar billede kornfreak Nybegynder
10. marts 2000 - 13:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Subdomains!

Er der nogen der sidder inde med et aspscript hvor man kan oprette subdomain (gratis hjemmeside) fra en browser og  evt udeller ftp adgange??
Gerne med en admin interface.
Forslag til hvordan det skulle laves modtages også med tak!
Avatar billede bocker Nybegynder
10. marts 2000 - 13:43 #1
Avatar billede kornfreak Nybegynder
10. marts 2000 - 14:15 #2
Jeg mente nu mere så brugere selv kunne lave en gratis hjemmeside online! :o)
Avatar billede bocker Nybegynder
10. marts 2000 - 18:49 #3
ja men jeg tror nu det kræver et specielt komponent.
Avatar billede kornfreak Nybegynder
10. marts 2000 - 18:52 #4
Hm...jeg har set en i cgi...men det burde da kunne laves i asp??
Avatar billede bocker Nybegynder
10. marts 2000 - 19:44 #5
hvorfor ikke bare bruge den fra CGI?!
Avatar billede aspdude Nybegynder
10. marts 2000 - 21:36 #6
Hvor er den fra CGI ..?
Du får 300 Points får et svar jeg kan bruge ..!
Avatar billede kornfreak Nybegynder
10. marts 2000 - 22:43 #7
Aspdude >> http://www.asp.dk/sourcecode.asp?submode=showparent_bytype&type_id=CGI men kan du ikke finde ud af at lave en?

Bocker >> Jeg styrer ikke det der med at sætte den op!!
Avatar billede euhp Nybegynder
11. marts 2000 - 00:33 #8
Det er ikke så ligetil. Men ikke fordi det er svært... fordi de fleste providere ikke vil tillade det.

Din DNS skal konfigureres til at tillade en wildcard DNS streng (*.site.dk).
Når det er sagt, er det nemt nok at lave en redirect til et subdir som sammenligner med database records:

--

if request.servervariables("SERVER_NAME") = (database-subdomain-name) then
response.redirect (database-url-path)

--

Jeg bruger det på mit site til at redirecte fra www.celts.dk/enya til enya.celts.dk:

if Request.ServerVariables("SERVER_NAME") <>"enya.celts.dk" then response.redirect "http://enya.celts.dk/"

-peter
Avatar billede euhp Nybegynder
11. marts 2000 - 00:34 #9
Ups, det skulle være et svar. <g>
Avatar billede engberg Juniormester
11. marts 2000 - 10:10 #10
euhp>> Hvad skriver du i din RR for at få *.site.dk til at virke?
Avatar billede euhp Nybegynder
11. marts 2000 - 17:11 #11
Jeg tror bare at det skal være *.site.dk
- men jeg har aldrig selv prøvet det. Jeg kører med reg. subdomains

-peter
Avatar billede kornfreak Nybegynder
11. maj 2000 - 12:29 #12
Rydder op :O)