Avatar billede laumeister Nybegynder
07. november 2001 - 14:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Deling af Stofanetforbindelse med router

hej
Jeg har faktisk to spørgsmål:

1)Jeg vil gerne vide om der er nogen der har prøvet at sætte en DSL/cable-modem (Trendware TW100-S4W1CA)op på en stofanetforbindelse. Jeg vil dele forbindelsen mellem en stationær og en bærbar computer og vil gerne surfe uden at skulle have den anden computer tændt.
2)kan stofanet se hvorvidt jeg har flere computere stillet op bag routeren?

MVH
Laumeister
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
07. november 2001 - 14:40 #1
1)
Jeg har ik prøvet det, men det kan man. og de behøves ikke begge være tændt.

2)
Ja det kan de godt, for de kan jo hvilke ip adresser der bliver brugt, og hvilke mac adresser der bruger stofanet. Så de kan godt hvis de vil.
Avatar billede gitrian Nybegynder
07. november 2001 - 14:43 #2
1) Jeg har den samme router og det fungerer fint

2) Nej det burde de ikke kunne se, da du jo har routeren som en slags firewall.
Avatar billede jabp Nybegynder
07. november 2001 - 14:44 #3
Karsten, det kan de jo ikke hvis man sidder bag en router, så kan de kun set at routerne er tilsluttet :)
Avatar billede laumeister Nybegynder
07. november 2001 - 14:45 #4
Jeg er godt klar over at routeren har en statisk IP-adresse, men det har de to PC-ere bag routeren ikke.(De er dynamiske) Samtidig er der en indbygget firewall på routeren, som netop skal forhindre andre i at se havd der foregår bag routeren.
Er du så stadig sikker på at Stofa kan se disse computere?
Avatar billede laumeister Nybegynder
07. november 2001 - 14:50 #5
Jabp, er du sikker på at de kan se at routeren er tilsluttet eller at der er en IP-adresse tilsluttet?
Avatar billede gitrian Nybegynder
07. november 2001 - 14:55 #6
De kan ikke se om det er en router eller et netkort der er tilsluttet.
Avatar billede laumeister Nybegynder
07. november 2001 - 14:59 #7
ZBS
Mange tak for oplysningen. Det ville have været træls at købe routeren og så den ikke kunne virke.
Avatar billede gitrian Nybegynder
07. november 2001 - 15:00 #8
Den kører fint hos mig, og jeg har endnu ikke hørt fra Stofa :-)