Avatar billede mystik_16 Nybegynder
07. november 2001 - 13:41 Der er 9 kommentarer

hvor højt kan en AMD duron 650 clockes ?????????

Dav EXPERT!!! :)

Altså jeg er fra HTX i sønderborg og har det problem at den gruppe jeg er i ikke kan finde ud af hvor højt en AMD duron 650 MHz kan clockes med en selvlavet vandkøler???

Dog ved vi ikke hvordan vi skal fremstille den vandkøler da vi ikke kan finde noget diagram.... vi har prøvet og har lavet et diagram og teoretisk set er det helt ok :) men vi ville gerne have et svar eller noget hjælp fra en expert !!
kan du hjælpe so videre??????????
Avatar billede thomzen Nybegynder
07. november 2001 - 13:44 #1
Hmm.. Jeg vil skyde på max.. Hmm.. 4ghz eller noget. ;)

hehe.. nej, jeg har ingen ide.. Men det med hjemmelaver vandkøling går nogle gange ikke helt som man regner med.. mit kørte i 4 uger.. så røg der en vandslage.. Puha.. Der blev vådt! hehe
Avatar billede thomzen Nybegynder
07. november 2001 - 13:45 #2
Regner i med at bruge et Peltier element til at få den endnu længere ned i temp? -ellers så køler vand da ikke så meget mere end en eller anden Orb..
Avatar billede kludedukken Nybegynder
07. november 2001 - 13:48 #3
Her kan du se hvad lignende processorer er presset op på : http://overclockers.cssftware.com/cpudb/index.cfm

Men ellers vil jeg som thomzen skriver, mene at det er meget forkelligt fra cpu til cpu.
Avatar billede thomzen Nybegynder
07. november 2001 - 13:50 #4
Ja se, thomzen er god nok! *gg*
Avatar billede kludedukken Nybegynder
07. november 2001 - 13:50 #5
Lidt om hjemmelavet vandkøling : http://130.227.194.145/overclocking.dk/asp/views.asp?id=206&table=artikler

Ellers så strejf lidt omkring på www.overclocking.dk
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2001 - 14:00 #6
vil skyde på omkring 900 mhz
Avatar billede thomzen Nybegynder
07. november 2001 - 14:09 #7
Kører den godt som den er nu? -og hvor meget regner i med at tage af varmen ved at lave jeres egen køling?
Avatar billede cny Nybegynder
14. november 2001 - 01:18 #8
En ven har en duron 750 OC til 900 med effektiv luftkøling,
så burde en vandkølet 650 kunne klare ca. 850-900.
Avatar billede jonespostman Nybegynder
18. december 2001 - 12:15 #9
Jeg har en Duron 700@9oo med alm. lufkøling. Den er fra 2000, og ikke en ny \'stepping\'.
Din burde kunne nå mindst det samme (helst mere) med god vandkøling.