Avatar billede dbj Nybegynder
07. november 2001 - 12:48 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Excel <> Spørgsmål - tekst før variabel

Hej hvis nu jeg i C7 udfylder værdien: Daniel

og jeg i c8 skriver: =C7
så kommer der i c8 til at stå: daniel

Det virker jo fint nok

Men hvis du i c8 skriver: hej =C7
så kommer der i c8 til at stå: hej =C7

Den exekverer ikke funktionen, men skriver den bare som tekst

hvordan undgår man dette ?

daniel
Avatar billede finnholm Nybegynder
07. november 2001 - 12:50 #1
Du skriver i stedet for:
=\"hej \"&c7
Avatar billede b_hansen Novice
07. november 2001 - 12:51 #2
du skal i stedet skrive følgende:
=c7 & \"\" & c8
Avatar billede kimovergaard Nybegynder
07. november 2001 - 12:51 #3
Hvios du skal have hej i excel til at indeholde c7\'s indehold, så skal du først lave cellen c8 til at hedde hej. Det gør du ved at stå i cellen og trykke ALT + i + n + d, og så definerer navnet hej til at være celle c8 !
Der efter skriver du =c7 i celle c8.
Kim
Avatar billede kimovergaard Nybegynder
07. november 2001 - 12:51 #4
Det var altså et svar...
Kim
Avatar billede b_hansen Novice
07. november 2001 - 12:51 #5
finnholms svar er det korrekte, idet mit antager, at der også er en tekst i c7 *S*
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
07. november 2001 - 13:14 #6
du kan kombinere tekst og tal frit med &+ i stedet for  + eller = som det nornalt er, og vil du fx have tekst og tal sammen kan du sætte =fixed eller på dansk =fast omkring talet og på denne måde styre decimaler og tusindetalssep.

Jeg sidder tit og laver fx regnskaber og i regnskabernes tekst står der fx
\"saldo den 31/12 2000\" når det så er 2001 kan jeg 1 rettte alle linier med dette indhold (nogle gange rigtig mange), eller jeg kan oprettet det med +\"saldo 31/12 \"&+årstal, hvor jeg har defineret fx celle a1 i ark 1 som årstal, og retter jeg denne rettes årstallet hele vejen gennem arket.
Avatar billede dbj Nybegynder
07. november 2001 - 13:15 #7
hvad nu hvis

tekst C7 tekst

på begge sider
Avatar billede b_hansen Novice
07. november 2001 - 13:16 #8
så er løsningen \"tekst\" & \"tekst\"
Avatar billede b_hansen Novice
07. november 2001 - 13:16 #9
så er løsningen \"tekst\" & C7 &\"tekst\"

Det første var forkert
Avatar billede finnholm Nybegynder
07. november 2001 - 13:38 #10
Ja DBJ du fortsætte din formel med flere variabler som du har lyst!

Bare sæt et \"&\" imellem din tekst og referencer.