Avatar billede runberg Nybegynder
07. november 2001 - 10:46 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med importering af dbx-filer i Outlook Express 6.0

Hej Allesammen

Jeg har lige formateret mit c-drev, men inden jeg gjorde dette tog jeg en backup af mine mails i Outlook 5.0. Dvs. at det eneste jeg gjorde var at tage en kopi af dbx-filerne, som jeg så brændte ned på en CD.
Efter formatering  samt installation af winXP med tilhørende Outlook Expres 6.0 var det så planen bare at flytte dbx-filerne fra cd-rommen og hen i den rigtige mappe på c-drevet ( Documents and Settings/Administrator/Application Data/.... osv. ), og så skulle det virke.... Det gør det bare IKKE!! Nogen af filerne som allerede ligger i mappen kan jeg ikke få lov til at overskrive, og hvis jeg kun kopierer de resterende filer over i mappen, sker der INTET.... Hvad gør jeg!?!?!? - Jeg vil meget nødig miste alle mine mails!!
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
07. november 2001 - 11:25 #1
Så vidt det er mig bekedt, så skal du importere din dbx fil, man kan ikke bare ligge den ind.
Og det kan du gøre under filer.
Avatar billede runberg Nybegynder
07. november 2001 - 11:34 #2
Det er ikke muligt at importere dbx-filer under filer>>importer i Outlook Express
Avatar billede jacup Nybegynder
07. november 2001 - 13:15 #3
Hvis du lige prøver at fjerne - dvs. flytte de filer der ligger i forvejen og så kopiere de nye ind - dem du ikke kunne få lov at overskrive - altså lægger helt nye filer (gamle) ind dér. La vær og slet dem hvis det ikke virker, vi ser på det.

Jeg har netop været inde og finde mine egne dbx filer og har intet probs med at flytte rundt på dem her.

/Jacup
Avatar billede jan_netlogon Nybegynder
07. november 2001 - 13:19 #4
Du skal lave en mappe evt. på skrivebordet som hedder mail
Gå i Outlook exp. og vælg import
og peg på mail mappen på skrive bordet

Så virker det

Jan
Avatar billede jan_netlogon Nybegynder
07. november 2001 - 13:20 #5
Nå ja du skal også huske at kopiere alle dine dbx filer i mappen mail
Avatar billede runberg Nybegynder
07. november 2001 - 17:10 #6
Ud fra jeres hjælp lykkedes det mig nu endelig at importere mailsne. Egentlig var der ikke nogen af jer der gav det helt rigtige svar, da det viste sig at den eneste fejl jeg lavede var at man skal vælge at importere  fra en OE 6.0 mappe under importeringen, og det var dette jeg gjorde galt første gang jeg prøvede.

Jeg fik dog mine mails importerede, og det er det vigtigeste.... Derfor lidt point til de svar der var tættest på løsningen.