Avatar billede mjl Nybegynder
09. marts 2000 - 22:36 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Grafikkort...???

Er der nogen gode eller dårlige erfaringer med dette kort...:

Graphics Blaster RIVA TNT2 Vanta PCI 32MB SDRAM, retail

Er det et ok køb?
Avatar billede stroehm Nybegynder
09. marts 2000 - 23:09 #1
nej
Avatar billede mjl Nybegynder
09. marts 2000 - 23:14 #2
Nej??
Avatar billede stroehm Nybegynder
09. marts 2000 - 23:23 #3
ja
Avatar billede stroehm Nybegynder
09. marts 2000 - 23:23 #4
:)
Avatar billede krusell Nybegynder
09. marts 2000 - 23:30 #5
Nej/Ja, det var dog nogle uddybende svar. Kan i ikke pynte lidt med nogle "gode" historier om kortet evt. eller om hvorfor man skal købe det, eller et andet? Jeg er selv på udkig efter et nyt grafikkort, gerne et billigt, men stadig bedre en gennemsnittet.
Avatar billede jochke Nybegynder
10. marts 2000 - 02:48 #6
Det kommer an på hvad du skal bruge det til. Men jeg går ud fra det har noget med spil at gøre siden du er i den store ende.

TNT2 er altid godt! Nok en af de bedste du kan få i øjeblikket.

Ja ja...Jeg ved godt det er Geforce men hva skal man med det når der alligevel ikke er nogen spil der understytter det. Det er nok også en god ide med tv-out da du så kan spille på dit tv. Men personligt foretrækker jeg at gå uden om Creative produkter.
Avatar billede zycho Nybegynder
10. marts 2000 - 08:24 #7
Okay Kejs.
Lad nu være med at drage for hurtige konklusioner. Okay???????

Jeg har selv et Creative Geforce kort ( Pro udgaven med DDR Ram. ) Det kører fint med Nvidia driverne. Og på Nvidias hjemmeside kan du se de spil som understøtter Geforce kortene. Bl.a. Revolt. Jeg prøvede at spille det og tro mig. Det var lidt for vildt. Min CPU loadede slet ikke. Det hele kørte flydende i høj opløsning fulde detaljer og mange farver ( 24 ) ( spillet kan ikke vælge højere )

Jeg er dog enig med at jeg har dårlige erfaringer med Creative´s drivere men du kan jo bare køre med Nvidia´s. De er de bedste.
Avatar billede mjl Nybegynder
10. marts 2000 - 11:14 #8
Vil det sige, at med Nvidia's drivere er det ok......grunden til at jeg vil ha' dette kort er ikke først og fremmest spil, men fordi det er til PCI-slottet......og fordi jeg håber det kører filmklip bedre end mit nuværende 3dfx voodoo 3 2000.
Avatar billede jochke Nybegynder
10. marts 2000 - 13:35 #9
til zycho --> Okay jeg vidste ikke der var kommet nogen på markedet endnu. Sorry. Men jeg er ikke den store spilfanatiker så jeg er ikke så meget inde i spillenes verden.

mjl --> Hvis det er film du vil se så kunne du jo købe et mpeg dekoder kort. Men ellers er et TNT2 det bedste du kan få i PCI version. Da man jo ikke kan få Geforce i PCI version. Hvis du er tilhænger til voodoo kort så ved jeg at der snart vil være et voodoo 4 på gaden. Og man er ved at udvikle voodoo 5. Men hvor og hvornår tør jeg ikke sige.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
10. marts 2000 - 14:22 #10
bare en kommentar : voodoo 4 og 5 er den samme chip, men antallet af chip er forskellige, dette gælder også ram.

Den nye topmodel bliver Voodoo 5 6000 med 4 chip og 128 Mb RAM
Avatar billede mjl Nybegynder
11. marts 2000 - 10:25 #11
Er der en konklusion på dette spørgsmål?

Eller et forslag til et PCI-kort, der er godt til filmklip!!??
Avatar billede th Nybegynder
11. marts 2000 - 20:31 #12
Køb helre Creative GeForce 256 anihilator, det er meget hurtigere!
Avatar billede hsp5 Nybegynder
12. marts 2000 - 09:18 #13
Køb Asus GeForce 256 model 6800, det kort sparker bare for vildt røv, det er også hurtigere end Creatives, ihvertfald i de tests jeg har set.

Derudover følger der i deluxe udgaven både tv in og out med, samt nogle 3d briller, som jeg vist godt nok ikke har hørt det mest positive om.

Hvis du køber retail udgaven kan du købe tv in og out som expansion, men det kan nok ikke betale sig rent økonomisk, kortet skulle være hos de fleste forhandlere d. 15/3 til ca. 2600,-
Avatar billede mjl Nybegynder
12. marts 2000 - 10:49 #14
Disse kort er jo AGP-kort.....så konklusionen, må så være udskiftning af bundkort......jeg håbede bare, at der var en "PCI-løsning".
Men tak for hjælpen.....points'ne vil jeg dele mellem dem der svarede, da jeg jo ikke helt fik løsningen. (PCI)
Avatar billede zycho Nybegynder
13. marts 2000 - 09:52 #15
Asus taber i alle de test jeg har set.
Avatar billede zycho Nybegynder
13. marts 2000 - 14:02 #16
Til hsp5 :

Du har vist ikke læst i det nye datatid om grafikkort hva´?

Creatives er den næstbedste kun overgået med et lille forspring af et Hercules Geforce PRO. Og ja. Der er Asus kortet dårligere end Creatives rent ydelsesmæsigt. At asus kortet så har en "tv-out" - og "tv-in" udgang er da kun et plus men hvis man kun går efter at have spillene mest flydende og flotte som jeg gør skl man holde sig 1000000000000000000000000 km fra asus.
:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)

PS : Creative styrer