Avatar billede edske Nybegynder
06. november 2001 - 21:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Firewall

Hej Eksperter

Jeg mangler en kommando til at genstarte min firewall, kan i hjælpe mig?

\\Claus
Avatar billede victor44 Nybegynder
06. november 2001 - 22:13 #1
reboot
Avatar billede edske Nybegynder
06. november 2001 - 22:14 #2
Jeg ved der er et script som man kan genstarte.

????
Avatar billede victor44 Nybegynder
06. november 2001 - 22:53 #3
Hvis du vil genstarte din maskine så er scriptet reboot fint til dette.
Hvis det er firewall scriptet du vil reloade så er det jo en anden snak.
Så kommer det jo an på hvad dette script hedder. Det er fuldstændigt forskelligt fra maskine til maskine.
Så skulle du måske overveje at være en smule mere specifik i den måde du stiller spørgsmål på.

LuF
Avatar billede edske Nybegynder
06. november 2001 - 22:59 #4
Mit script hedder firewall.scripts og ligger i /root/scripts/internet

Kan det bruges? og er det det rigtige script jeg har fat i, grunden til at jeg vil genstarte det er fordi der er sat en max download på ip-addresserne  quota.sh?

\\Claus
Avatar billede victor44 Nybegynder
06. november 2001 - 23:07 #5
Om du kan bruge det afhænger af om det \'flusher\' det regelsæt som allerede er loadet.

Ellers kan du jo bare køre det.

./firewall.scripts

Nu skriver du jo ikke meget om hvilken kerne du bruger og heller intet om du bruger ipchains eller iptables, så her må du jo nok improvisere.

LuF
Avatar billede edske Nybegynder
06. november 2001 - 23:09 #6
Jeg køre ipchains.

:0)
Avatar billede edske Nybegynder
06. november 2001 - 23:11 #7
Jeg har sat grænsen op og det har løst mit problem for nu.

\\Claus
Avatar billede mt1977 Nybegynder
06. november 2001 - 23:19 #8
i dir /root/scripts/internet skriver du:
/etc/rc.d/init.d/ipchains stop
Derefter:
sh firewall.scripts

Så skulle det virke
Avatar billede edske Nybegynder
06. november 2001 - 23:24 #9
Tak mt1977, det var lige det der manglede, her er point.

\\Claus
Avatar billede mt1977 Nybegynder
06. november 2001 - 23:46 #10
takker :-)