Avatar billede larsensimon Nybegynder
09. marts 2000 - 15:26 Der er 4 kommentarer

HA (.dat) studiet

Jeg er meget interesseret i at høre om der er nogen derude der p.t. læser HA (.dat) på Handelshøjskolen i Kbh. eller om der er nogen der har læst der... eller om der er nogen som kender nogen der læser der...
... og kan sige om det er et godt studie eller ej:

- Hvordan er studiemiljøet / det social liv?
- Hvordan er undervisningen / lærene?
- Er der behov for at købe mange bøger?
- Hvordan er faciliteterne?

Jeg læser p.t. et andet IT fag, mener er meget utilfreds med studiebyrden (vi lærer simpelthed for LIDT), og er derfor på jagt efter et nyt studie.

Det som jeg lægger vægt på er:

- Om uddannelse er realistisk rettet mod erhvervlivet.
- Og om man som færdig uddannet kan fungere som en projektleder/-koordinator eller konsulent.

Alle svar er velkomne

Le Bon
Avatar billede fcs Novice
09. marts 2000 - 17:34 #1
Generelt kommer du ikke ud som projektleder/konsulent (for et konsulentfirma som Andersen, Ernest & Young, etc.) bare med en Ha. De kræver en kandidatgrad, som f.eks. Cand. Merc. Dat. Jeg kender ikke skolen i Kbh., da jeg selv læste Ha.int og Cand. Merc. Sol. i Århus. Derfor kan jeg ikke svare på dine spm. om selve skolen.
Avatar billede larsensimon Nybegynder
09. marts 2000 - 19:25 #2
Ja, jeg mener selvfølgelig at jeg vil læse vidre på cand.merc.dat linie, men det var mere for at høre lidt om HA studie, da det er rimelige skemalagt.
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
10. marts 2000 - 18:46 #3
Hej larsensimon! Jeg læste på Handelshøjskolen i Kbh indtil sidste år - dog læste jeg sprog. Men jeg kan da fortælle dig, at miljøet og det sociale er ret fedt derude; og lærerne er generelt dygtige, selvom der selvfølgelig er nogle "pander" imellem. De par lærere jeg har haft i IT-fag (bl.a. databaser) har absolut været dygtige! HA ved jeg desværre ikke noget om...men jeg håber du kunne bruge ovenstående til noget.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juni 2003 - 16:18 #4
Lukketid -

/victor-1