Avatar billede pyra Nybegynder
06. november 2001 - 15:52 Der er 11 kommentarer

word virus eller hvad??

Jeg har kæmpe problemer med word filer.....
Næsten hver gang jeg prøver at gemme et dokument siger den at en fuld lagring ikke kunne gennemføres ligegyldigt om det er på en floppy disk eller på harddisken.... Problemet startede ude på hendes skole, og efter hun har taget et dokument med hjem har jeg fået samme problem

Er det en virus?? kan ikke finde nogen virus....  De dokumenter der nogle gange bliver gemt fylder næsten ikke noget og mange af orderne bliver erstattet med stjerner
****************

Kunne det være en slags macro der erstatter orderne med stjerner når man gemmer????
Help plz  :^(

Avatar billede Slettet bruger
06. november 2001 - 15:54 #1
det lyder som en virus. Er dit virus program helt opdateret - der kommer desværre hele tiden nye former for virus.
Avatar billede pyra Nybegynder
06. november 2001 - 15:56 #2
har opdateret,,
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2001 - 15:57 #3
Skole pc\'ere er \"nogle grimme nogen\" med hensyn til virus, her vil man ofte møde sådanne.
Der er flere steder på nettet vor man kan få opdateret sit virus program. Jeg har desværre ikke selv nogen nærmere adresse
Avatar billede pyra Nybegynder
06. november 2001 - 16:00 #4
jeg har opdaret min virus scanner..
Jeg har brug for at vide om der er andre der kender dette problem og hvad mand kan gøre..
Avatar billede pyra Nybegynder
06. november 2001 - 16:40 #5
Nogen der kender en virus ting der erstatter ord i word med stjerner`????
Avatar billede michaelprehn Nybegynder
06. november 2001 - 16:53 #6
Prøv at lede på http://vil.mcafee.com under \"virus information library\" efter W97 - der er godt nok mange så du må vel begrænse søgningen på en eller anden måde.
Avatar billede jefa Nybegynder
06. november 2001 - 17:06 #7
http://housecall.antivirus.com/ kan du køre en online virusscanning.

http://www.antivirus.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default2.asp?m=q&virus=w97&alt=w97 er der mere info omkring Word Macro viruser
Avatar billede pyra Nybegynder
06. november 2001 - 17:12 #8
kigger lige..
Avatar billede pyra Nybegynder
06. november 2001 - 17:16 #9
hmmm der er 1000000  mange :-/..
Er der ikke en der kender disse symptomer??
Avatar billede kedde65 Praktikant
12. november 2001 - 23:05 #10
Har du prøvet at sætte makro sikkerheden til den højeste sikkerhed, så kan det være det hjælper. Min tanke er at det måske er en eller anden form for virus der har lagt sig i din normal.dot. Det er måske et skud i tågen, men prøv det alligevel.

Kedde
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2001 - 08:29 #11
Måske har Kedde ret med hensyn til NORMAL.dot. Du kan sagtens slette denne fil. Word danner selv en ny NORMAL.dot, når Word startes op. Men HUSK, at Word ikke må være åben, når du sletter filen.
Ellers er der snart ikke andet end en re-installation tilbage.
Det med makrosikkerheden er en rigtig god ide, det kan forhindre nogen viruser, men ikke alle
\\\\AMH