Avatar billede mads11 Nybegynder
06. november 2001 - 14:27 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan jeg få ud af min computer?

Jeg har en Compaq Presario 4620. Jeg kunne godt tænke mig at den skulle komme til at køre lidt flere spil og lidt hurtigere. Hvad skal jeg sætte i den for at ventetiden i f.eks. Half-life ikke er så lang?
Avatar billede bccinlove Nybegynder
06. november 2001 - 14:35 #1
RAM køb så du har 256 mb

Kan fåes flere steder. www.nemdirect.dk for en slat!
Avatar billede sambat Nybegynder
06. november 2001 - 14:35 #2
Hvis du vil have den til at kunne køre de nye spil, skal du i hvert fald have en ny CPU og flere RAM. CPU\'en skal mindst være på 600-700 Mhz, RAM kan du sikkert nøjes med 64, men jeg ville klart anbefale at du mindst for 128 MBRAM.
Avatar billede sambat Nybegynder
06. november 2001 - 14:40 #3
Du kan højst proppe 2 RAM klodser på 128 MB RAM i din computer.
Avatar billede mads11 Nybegynder
06. november 2001 - 14:40 #4
Hvilken CPU skal jeg så putte i?
Avatar billede bccinlove Nybegynder
06. november 2001 - 14:47 #5
Hvilken processor har du idag ?

Spil som half life kræver en del memory da der lagres megen data i den fysiske hukommelse.

Du kan sagtens køre spil som half life med en processor på omkring de 300 mhz.

256 mb ram vil kunne hjælpe dig meget. Selvfølgelig er en processor af hurtigere hastighed en fordel, men opgradering af processor bliver sikkert dyrt for dig da du sandsynligvis skal have en slot 1 processor (din computer er af ældre standard) og disse processorer er ikke billige mere :-( lider selv samme skæbne!

En anden ting der kunne gøre din oplevelse med spil bedre er et nyt grafikkort, der kan generere noget hurtigere grafik til dig!

Mvh
bccinlove
Avatar billede sambat Nybegynder
06. november 2001 - 14:50 #6
Dit motherboard understøtter Slot 1, så en du kan  bruge en P3 processor, hvis dit motherboard understøtter så store hastigheder.
Avatar billede mads11 Nybegynder
06. november 2001 - 14:50 #7
Men er det ikke svært at sætte en ny processer i?
Avatar billede sambat Nybegynder
06. november 2001 - 14:51 #8
Du har kun 266 Mhz, så hvis du vil have at den skal kunne køre de helt nye spil er det nødevendigt med en ny CPU
Avatar billede mads11 Nybegynder
06. november 2001 - 14:51 #9
Hvad med et nyt motherboard?
Avatar billede podata Nybegynder
06. november 2001 - 14:52 #10
Du vil ofte kunne opleve en kraftig forbedret ydeevne med en ny harddisk og som bccinlove skriver et nyt grafikkort.
Avatar billede mads11 Nybegynder
06. november 2001 - 14:53 #11
bccinlove=> Hvilken computer har du?
Avatar billede bccinlove Nybegynder
06. november 2001 - 15:03 #12
Det er egentlig sagen underordnet. Det jeg ville sige var egentlig bare at mit motherboard også skal bruge slot1 processor... og de er som sagt ikke super tilgængelige mere...

Som du næste kan læse ud af alt hvad der er skrevet i denne case, så er der mange ting du kan gøre for at forbedre din comp. Men du skal ikke gøre meget før du har brugt flere penge end hvad du ville skulle give for en ny...

Derfor er mit bud af du køber noget billigt RAM og klasker det i din comp (det er nemt og som sagt billigt) Desuden vil du vil lirre den lidt så køb en sprødt grafikkort!

Mvh
BCCINLOVE
Avatar billede mads11 Nybegynder
06. november 2001 - 15:04 #13
hvad mener du med sprødt?
Avatar billede sambat Nybegynder
06. november 2001 - 15:05 #14
Avatar billede bccinlove Nybegynder
06. november 2001 - 15:07 #15
Godt, lækkert, frækt, porno, super, blæreret
Avatar billede mads11 Nybegynder
06. november 2001 - 15:08 #16
Jamen det kan nok ikke betale sig hvis jeg køber en ny snart :)
Avatar billede sambat Nybegynder
06. november 2001 - 15:09 #17
Hvis du snart skal have en ny, er der ikke nógen grund til at opgradere den.
Avatar billede bccinlove Nybegynder
06. november 2001 - 15:10 #18
Jeg vil nok foreslå dig at købe det der \"sprøde\" grafikkort - var lige inde og kigge på konfig. som sambat sendte... og der kan kun være 4 mb på grafikkortet... det er absolut ikke nok til at få gode oplevelser med spil du skal MINDST op på 16 eller 32 og helt perfekt er det med 64, men det er nok lidt at skyde gråspurve med atombomber...

Mvh
bccinlove
Avatar billede mads11 Nybegynder
06. november 2001 - 15:12 #19
Men Kan det godt betale sig at lave computeren om istedet for at købe en ny ?
Avatar billede sambat Nybegynder
06. november 2001 - 15:14 #20
mads11 ->Hvis du vil opgradere din PC til at være helt \"up to date\", ville der ikke være nogen forskel på at købe en ny og opgradere ;-)
Avatar billede bccinlove Nybegynder
06. november 2001 - 15:14 #21
Det er svært at sige noget fornuftig om. Som sambat meget klogt skriver så hvis du overvejer at købe ny så drop opgraderingen...
Men på den anden side så kan du jo bruge de nye komponenter i din fremtidige computer...

Det skal jo helt være op til dig !
Avatar billede bccinlove Nybegynder
06. november 2001 - 15:16 #22
Jeg er ikke enig med sambat - det vil klart blive dyrere for at lave den \"UP TO DATE\" end at købe en ny. Men vi taler jo heller ikke om at lave den totalt om. Som jeg har forstået opgaven går det udpå at forbedre spilevnen... ???

Har jeg misforstået opgaven ?
Avatar billede mads11 Nybegynder
06. november 2001 - 15:19 #23
bccinlove-> Ligeså meget at få den til at blive bedre både stryresystemsmesit og spille mesit
Avatar billede bccinlove Nybegynder
06. november 2001 - 15:21 #24
OK
Avatar billede chrisrj Forsker
06. november 2001 - 15:44 #25
Hvis du er interesseret har jeg en PIII 600, som du kan købe billigt.
Avatar billede sambat Nybegynder
06. november 2001 - 16:08 #26
Hvad er billigt? Er det slot 1 eller socket 370?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
06. november 2001 - 22:26 #27
1: Køb en Socket 370 => Slot1 konverter og sæt en Celeron Box version i maskinen!

2: Sæt 256 MB RAM i maskinen

EDBpriser:
ASUS Socket 370=> Slot1 converter ca. Kr. 150,-
Intel Celeron 667Mhz/66Mhz        ca. Kr. 500,-
Apacer 128MB PC100 SDRAM          ca. Kr. 182,-

Hvis jeg var dig, ville jeg se om jeg ikke kendte en computernørd med en celeron som du kan låne! Derefter køber du en slot1 converter, og prøver det af... Der er meget stor sandsynlighed for at det virker uden problemer, idet der sidder modstande på converteren således at hastigheden og gangefaktor styres fra converteren.

Med andre ord kan du i realiteten opgradere til en meget kraftigere computer for under 1000,-...

Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
06. november 2001 - 22:34 #28
Foriøvrigt bør du undersøge om maskinen indeholder et bundkort som overholder en af de gængse standarder...F.eks. ATX, MicroATX eller Flex! Hvis det gør, kan du bare købe et standard bundkort, processor, RAM, nyt grafikkort og en hurtigere harddisk... Nye dele, men til en væsentlig lavere pris end en ny maskine!!!

De Compaq\'er som jeg har arbejdet med havde typisk et Flex standard kort i.
Avatar billede chrisrj Forsker
07. november 2001 - 17:01 #29
Der er en slot 1, og billigt? tja, hvad synes du ?
Avatar billede mads11 Nybegynder
07. januar 2002 - 14:07 #30
mads11