Avatar billede thomzen Nybegynder
09. marts 2000 - 12:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hmm.. splitte filer op???

hmm.... en der ved hvor man kan hente et program så man kan dele film,filer op i mindre bidder? (jeg har en fil på en gig, som jeg gerne vil ha til at fylde 2X500 mega.....)
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2000 - 13:08 #1
Du kan få programme som kan dele en fil op i stykker i den størelse du ønsker, men du kan f.eks. så ikke afspille dine film, hvis det er det som du ønsker. Her er et suveren program til delign af filer. Lille og handy: JLC SplitIt 95 Version 3.2 for Windows 95/98/NT4

hjemmeside:http://home.earthlink.net/~someguy3/

Hvorfor vil du dele dine filer?
Avatar billede larsensimon Nybegynder
09. marts 2000 - 15:32 #2
Jeg går ud fra du bruger en Windows baseret PC.

http://tucows.cybercity.dk/comp95.html kan du finde et hav af forskellige programmer som alle kan løse dit problem. Og så er de næsten alle sammen gratise.

Jeg vil personligt anbefale:
- AxMan
- File Chopper
- KFK

De er næsten alle sammen lige gode, men du skal jo være klar over at du skal samle filerne igen før du kan bruge dem til noget.
Avatar billede thomzen Nybegynder
09. marts 2000 - 15:38 #3
...jeg vil dele filen, fordi jeg har en film-fil på en giga... som jeg gerne skal ha på cd...
....er der ingen mulighed for at jeg ka splitte det, og alligevel se det fra cd???
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2000 - 21:49 #4
Så skal du have fat i et program, som kan redigere film over i 2 nye filer. Er der nogen, som har et bud. Der må være et program evt. på http://www.download.com , eller en af de andre store adresser.
Avatar billede buymac Nybegynder
10. marts 2000 - 16:16 #5
arj kan gøre tricket :)
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2000 - 00:02 #6
Du kan ikke comprimere filen med winzip, og herefter når du skal afspille CD'en, så blot åbne winzip filen og starte fremvisningen derfra. Prøv forsøget i første omgang fra din harddisk. Se hvor meget winzip kan comprimere en sådan film fil.
Avatar billede ds-zim Nybegynder
16. marts 2000 - 13:54 #7
Mit bedste bud er WinRAR, som også kan hentes hos www.tucows.dk
Bare brug "Multimedia Compression" og dit arkiv bliver pakket i bidder af en størrelse som du kan bestemme/indstille, fx. 3.5" size :)

DS~Zim
Avatar billede chrlyck Nybegynder
03. april 2000 - 15:12 #8
Der er kun én ting at sige: http://download.cnet.com/downloads/0-10096-101-913722.html

... Hent programmet (det fylder kun 163,2kb), installer det, kør det og så har du løsningen (Ups! Lidt mere end én ting)

Good luck!
Avatar billede chrlyck Nybegynder
03. april 2000 - 15:18 #9
Lige en sidste ting... Du kan skrive til mig på hhx990212@elm.tietgen.dk jeg har reg. numre osv. til programmet!
Avatar billede bearhugx Nybegynder
08. maj 2000 - 17:25 #10
Jeg bruger personligt Berger Laurent's (en dygtig franskmand) Split File Shell Extention, som gør at det at opdele filer kan gøres via din Shell (dvs. v.hj.a. trykke med højre mussetast på filen og vælge split)

Split File Shell Extention er freeware og kan fåes på :
http://www.essi.fr/~berger

/Søren
Avatar billede bearhugx Nybegynder
08. maj 2000 - 17:29 #11
Undskyld ... Havde ikke set at du ville have to nye kør-bare filer.. Dertil kan du ikke bruge Split File Shell Extention.....

Til opgaver, hvor du skal have splittet filer op i flere dele (hvor du ikke har behov for at køre dem i den splittede tilstand) vil jeg dog stadigvæk opfordre dig til at benytte Berger Laurent's software...

/Søren
Avatar billede thomzen Nybegynder
07. august 2000 - 09:55 #12
..Stadig ikke en der har et prog, som ka dele en film op i 2 dele, og stadig køre de 2 dele.. (hver for sig..) ??

ThomZen
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2000 - 10:22 #13
Hej thomzen

Her har du alle tiders lille program som kan splitte filer op i en ønsket størelse. Programmet er enda så smart, at det kan arbejde fra en diskette.

Tjek  http://home.earthlink.net/~someguy3/
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2000 - 10:24 #14
Programmet hedder JLC Splitlt95 og det er freeware.
Avatar billede thomzen Nybegynder
27. november 2000 - 09:48 #15
Jamen, er der nogle af de fine programmer i har nævnt, som gør at jeg kan køre begge de nye film-filer?? :-(

ThomZen
Avatar billede ds-zim Nybegynder
04. august 2001 - 13:22 #16
Dødt spm. ?
Avatar billede thomzen Nybegynder
13. november 2001 - 12:57 #17
Meget.. Og ikke et program der lever op til mine mål...
Avatar billede yousif Nybegynder
24. maj 2002 - 08:47 #18
Prøv mr. splitter:

www.ys-software.tk