Avatar billede jezz Nybegynder
06. november 2001 - 13:17 Der er 9 kommentarer

Asus 50 speed s500

Er der nogen der har en ide om hvor der findes en opdatering eller lign, jeg har prøvet http://www.asus.com.tw/Products/Addon/Vga/S500/index.html men der er til win 3.1 eller dos, problemet ligger i at jeg har tested drevet og det går max 24 speed HJÆLPPPPPP......!!!!!!
Avatar billede jezz Nybegynder
06. november 2001 - 13:19 #1
det er på et soltek sl75kav bundkort, q9 bios, 1,4 ghz thunderbird, 1024 mb ram, yamaha 16.10.40 brænder, IBM 45 gb HD, så der er computeren der er noget galt med
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. november 2001 - 13:19 #2
Avatar billede jezz Nybegynder
06. november 2001 - 13:48 #3
nej det er stadig til win 3.11 og dos
Avatar billede jezz Nybegynder
06. november 2001 - 13:53 #4
er der en måde at flashe den til den nyeste version
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. november 2001 - 14:11 #5
Kun ved at bruge awflash, du kan få en vejledning her;
-----------------------------------------------------------
Lav først en startdiskette. I Windows 9x skal du bruge Start  - kør - MS-DOS-Prompt > skriv \'Format A: /s\'  (Husk at sætte en tom diskette i diskettedrevet)
Hvis du kører med Windows 2000 så kan du hente en på www.bootdisk.com

Når du har hentet Bios opdateringen, skal den måske pakkes ud. Brug f.eks. winzip fra www.winzip.com
Pak filerne ud på disketten. Hvis der ikke er noget opdateringsprogram med i pakken, skal du hente det samme sted som du hentede biosopdateringen.

Sæt disketten i diskettedrevet, og genstart computeren. Der bliver nu startet op på disketten. (Hvis der ikke bliver startet på disketten, skal du rette startrækkefølgen i bios til, A/C/CD-ROM)
Når du ser A:\\> skal du starte flash programmet. Det kan f.eks. være du skal skrive \'navnet_på_flash_programmet bios_fil.bin\' og så følge anvisningerne som programmet kommer med.

Når du er færdig, slukker du helt for computeren. Starter op igen, og går ind i bios. (Tryk Delete ved opstart)
Her vælger du så punktet \'Load bios defaults\' eller lignende. Husk Save & Exit.
Avatar billede jezz Nybegynder
08. november 2001 - 08:57 #6
retaxes det var jeg godt klar over men hvor finder jeg den nye firmwear/opdatering min version er 1,03 og den virker kun til 24 speed, men cdrom drevet er 50 speed, så det er en ny driver eller lign jeg mangler altså en *.INF fil
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. november 2001 - 09:53 #7
Jeg så ikke ordentligt på spm., troede det var en biosopgradering du manglede!

Jeg forstår ikke hvad du mener med at det skal være til Win 3.11 og DOS, bruger du win 3.11?
Avatar billede jezz Nybegynder
08. november 2001 - 13:03 #8
jeg mener at driverne du kan downloade på asus hjemmeside, kun er beregnet til dos eller win 3.11 (16 bit) og altså ikke 32 bit som win Me kræver, det kunne selvføldig være man skulle opgardere til XP
Avatar billede t_holst Nybegynder
16. januar 2002 - 17:15 #9
Du kan nok ikke få dit cdrom drev meget højere end de 22x.
For de 50x betyder. Max 50 speed.
Det er først det sidste på cden som den Måske kan læse med 50x.

Det kommer jo også an på, om det er EN stor fil, eller mange små.

Jeg ligger selv på 16x i snit.