Avatar billede west Nybegynder
06. november 2001 - 13:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hjælp lyd virker ikke

hej hvad gør jeg galt.
jeg skal indsætte en wav lyd, men når jeg importerer den kommer der bare en gul højttaler frem og ingen lyd.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. november 2001 - 13:17 #1
Har du skruet op? *LOL* ;-)

Du skal trække lyden ind i en frame i din film. Den kører ikke ved at du bare importerer den. Husk også at lave XX antal frames til lyden da den formodentligt vil fylde mere end 1 frame.

http://www.fotx.net/nikolajdu
Avatar billede west Nybegynder
06. november 2001 - 13:21 #2
har skuet op for lyden ???  joooo det skulle jeg mene.
jeg har lavet en ny layer som jeg kalder \"lyd\", og har prøvet at \"snuppe\" en af de medfølgende lyde, og det virker, man kan se disse mærkelige streger som viser at lyden fylder så og så meget.
MEN når jeg selv prøver at hente en lyd fra en wav fil, kommer der ingen streger i min layer, men der kommer en lille gul højttaler nede i min \"film\".
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. november 2001 - 13:26 #3
Når du importerer en lyd lægger den sig ikke inde i filmen, men i dit Library - CTRL+L

Herfra skal du trække den ud i en frame på din scene.
Avatar billede west Nybegynder
06. november 2001 - 15:15 #4
det virker altså ikke - øv

den kommer ikke ind i library, den lægger sig bare som en dum lille gul højttaler
og siger intet.
:-(
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. november 2001 - 15:30 #5
gå i window/panels/sound og sæt den til streaming.
Avatar billede black-shadow Nybegynder
19. december 2001 - 20:14 #6
Jeg har et spørgsmål til nikolajdu det er meget enkelt hvordan *** ****** laver du en frame eller hvad det er
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. december 2001 - 20:24 #7
En frame? Hvad mener du? Lyden skal placeres i en frame.