Avatar billede leasing Nybegynder
06. november 2001 - 11:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan findes en evt. hacker ud fra IP-adressen?

Jeg har et brugeradgangsmodul som gemmer IP-adressen hvis der forsøges adgang med forkert brugernavn eller brugerkode, men hvordan kan man finde synderen ud fra IP-adressen?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
06. november 2001 - 11:50 #1
http://www.dkhostmaster.dk/whois.shtml

Her kan du slå op på ip-adressen og se hvilken udbyder vedkommende har... Dem kan du så kontakte for yderligere info...
Avatar billede bundgaard Nybegynder
06. november 2001 - 11:51 #2
du kan lave en tracert XXX.XXX.XXX.XXX ude i dos-prompten..hvor XXX er ip-adressen..

der kan du formentlig se hans udbyder..så kan du så kontakte dem og så vil de gøre noget ved det :)
Avatar billede 1003 Nybegynder
06. november 2001 - 11:53 #3
http://www.ripe.net/perl/whois indtast den ip adresse du har som intruder eller hacker så kommer adressen frem.. god fornøjelse *L
Avatar billede 1003 Nybegynder
06. november 2001 - 11:54 #4
sorry havde ikke liiiiige opdateret, så jeg så ikke de andre svar :-) *L
Avatar billede sir-lanselot Nybegynder
06. november 2001 - 14:00 #5
brug neotrace det er god til at find folk som ikke befinder sig i damark :)
Avatar billede xpx Nybegynder
06. november 2001 - 20:25 #6
Og hvor kan man finde neotrace?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
07. november 2001 - 08:28 #7
neotrace er ikke særligt nøjagtigt.....
Avatar billede isl19960 Nybegynder
10. november 2001 - 17:05 #8
Takker for point :)