Avatar billede cybergenie Nybegynder
06. november 2001 - 09:51 Der er 12 kommentarer

Datafejl ved læsning af drev C...

\"Datafejl ved læsning af drev C\" popper op når komputeren bliver started...

Fejlsikret tilstand virker ikke, men der kan loades til dos fra en startupdiskette...

Har prøvet fdisk /mbr ..nothing

og samme fejl kommer hved at bruge scandisk c:

Btw. Computeren er en: Acer travelmate 332T med Windows98

P.S. Spørger dette for en vininde :)

cybergenie
Avatar billede handmade Nybegynder
06. november 2001 - 10:41 #1
Kør fdisk og kik på partitionerne (pkt.4 tror jeg det er)
Kan du høre disken-får den strøm?
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. november 2001 - 10:50 #2
Lyder som en alvorlig fejl, det kan være at den er ved at stå af!
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. november 2001 - 10:51 #3
Hvad står den som i bios, den skal stå som LBA mode
Avatar billede cybergenie Nybegynder
06. november 2001 - 12:34 #4
fdisk virker jo ikke \"Datafejl ved læsning af drev C\"

LBA mode skal jeg checke senere...har ikke computeren her, så...
btw, hvor i bios står det der \"LBA\" ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. november 2001 - 12:38 #5
Hvis det er en Award bios står det under Standard Cmos Setup
Avatar billede cybergenie Nybegynder
06. november 2001 - 12:44 #6
danke...som sagt...tjekker senere, og så får i at vide om det virkede...takker så mygge :P :)
Avatar billede handmade Nybegynder
06. november 2001 - 12:56 #7
fdisk virker da-det skal du køre fra startdisketten og ikke fra harddisken..
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. november 2001 - 13:02 #8
cybergenie> Som handmade skal du køre fdisk fra en bootdisk!
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. november 2001 - 13:03 #9
cybergenie> Som handmade skriver skal du køre fdisk fra en bootdisk!
Avatar billede cybergenie Nybegynder
06. november 2001 - 16:26 #10
tjaeh..som jeg sagde...der er ikke adgang til disken...så...fdisk Er started fra disketten...

Jeg tror ikke det er noget software lort der er galt med (måske bios indstillinger LBA?)..jeg har selv mange erfaringer i at reparere computere så jeg har prøvet alt...om det der LBA ikke fixer den så kan man roligt sige at den er kaput...

P.S. Det er ikke min computer det er galt med men en venindes der er i DK (jeg er på Fæ-øerne :P), men jeg har forklaret veninden alt igennem hvad der kan gøres og vil også bede hende prøve LBA dippedutten senere når hun er online :)

cg
Avatar billede stuf99 Nybegynder
14. juni 2003 - 12:21 #11
Har lige oplevet samme problem ved min kammerat. LBA virkede ikke! Det der løste problemet her var, at kører startdisketten og derfra køre en scandisk.
Avatar billede stuf99 Nybegynder
10. september 2010 - 17:02 #12
lukker