Avatar billede sandal Nybegynder
06. november 2001 - 00:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hjaelp - virker ikke paa alle mac?????????

kaere alle - hjaelp hulk snoeft,
jeg har lavet et website
http://www.blatzarc.com som virker fint paa pc
- i maa meget gerne checke det og sige om det koerer
jeg har kun internet explore.
men naar jeg ser det paa en mac, henter den fint min forste html side, og den naeste html side, men henter ikke min swf.film???????
Hvorfor ?????????????????????????????????
Avatar billede paask Nybegynder
06. november 2001 - 02:36 #1
Kan ikke hjælpe dig med Mac problemer, men siden vises perfekt med Opera 5.12

Det er da altid noget ;0)

mvh
paask
Avatar billede sandal Nybegynder
06. november 2001 - 03:36 #2
tak paask ; )
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. november 2001 - 07:24 #3
Jeg kan heller ikke tjekke den på mac, men den virker heller ikke i Netscape 6.01 på PC - siden rykket en halv skærm til højre. Siden har næsten det samme problem i min Opera 5 på pc. Her bliver den dog rykket et halvt skærmbillede ned.

Hvad bruger du den sidste:

<tr height=\"20%\" width=\"100%\">
    <td colspan=3>&nbsp;</td>
</tr>

- til i din kode. Det virker helt overflødigt???

Anyway så prøv at starte med at opdatere dit plugin. Det hjalp min Netscape 4.73 til at kunne se siden.

/Nikolaj
Avatar billede prodic Mester
06. november 2001 - 09:00 #4
Umiddelbart ser jeg noget brunt, og noget animationsagtigt. Og det ligner grangiveligt noget flash :-)

Har testet det på Mac OS X med IE5.01 preview - og det ser fint nok ud.

Kan senere tjekke det på OS9 NS4.6 samt IE 5.0 - hvis det var noget.
Avatar billede paask Nybegynder
06. november 2001 - 10:13 #5
Hmmm, virker stadig helt ok med IE 6 og Opera 5.12 hos mig... :0)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. november 2001 - 10:15 #6
Skal nok lige formulere mig lidt bedre. Jo flashen virker i Netscape og opera. Det er html siden der står forkert.

Til at starte med virkede den ikke i min Netscape 4.73, men her hjalp opdatering af pluginnet.
Avatar billede repsej22 Nybegynder
06. november 2001 - 13:19 #7
Jeg sidder på mac med Explorer 5, og der er ingen problemer.
Avatar billede prodic Mester
06. november 2001 - 14:45 #8
Som lovet :

OS9.1 med IE5 & NS6.

IE 5 er fin. NS6 derimod ser lidt underlig ud. Det ser ud som om at centreringen af flashen er indsat forkert. Det viser sig ved, at billedet/skærmen er meget bred/høj.
Men selve flashen ser ud til at virke.
Har ikke testet i NS4.x da Nikolajdu allerede har gjort det.

Men flash\'en ser ud til at virke, medmindre du tænker på noget specifikt. Html\'en derimod kunne trænge til en opstrammer.
Avatar billede sandal Nybegynder
06. november 2001 - 16:27 #9
tak til alle for de mange svar
jeg aendre lige paa min html
- paa mac naar jeg aabner et nyt vindue og derefter lukket det, forsvinder min swf. fil fra den side jeg har aabnet det nye vindue fra???
er der en der har et forslag til hvorfor det sker?

kan i fortaelle mig hvordan point systemet virker ??????

Avatar billede prodic Mester
06. november 2001 - 16:32 #10
Sandal->Kan først tjekke mac\'s igen imorgen - og afprøve dit specifikke problem.

pointsystemet virker ved, at du kan acceptere de forskellige svar eller udvælge dem der skal have point og fordele dem blandt dem.
Du kan også lave en avanceret fordeling, hvis enkelte skal have mere end andre.
Forklaring nok?
Avatar billede sandal Nybegynder
07. november 2001 - 16:34 #11
prodic - naar du tjekker mac\' saa se siden i explorer og proev at se, hvad der sker naar man aabner et eksternt link (evt. under clients) saa forsvinder swf. filen i det windue, hvor jeg har hentet linket fra, naar lukker vinduer..??
dette sker KUN paa mac og iexplorer - HVAD F.... SKER DER??? jeg er et stort ?
www.steveblatz.com
Avatar billede prodic Mester
07. november 2001 - 16:39 #12
Sandal->Du mener at din flash forsvinder med det samme, at man åbner et eksternt vindue og vil returnere til din side? - er det forstået korrekt?
Avatar billede sandal Nybegynder
07. november 2001 - 16:58 #13
naar jeg lukker det nye vindue - er flashdelen forsvundet fra siden bagved..... der er kun html baggrunden (den morkebrune farve) - naar jeg kore lidt rundt med musen kommer flashknapperne frem paa siden, men ikke resten af flash\'en??
det er meget meget underligt
Avatar billede prodic Mester
07. november 2001 - 17:00 #14
Sandal->Det tjekker jeg imorgen.

Tak for pointene.
Avatar billede sandal Nybegynder
07. november 2001 - 17:02 #15
det var saa lidt.......: )