Avatar billede 2bak Nybegynder
05. november 2001 - 23:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Pc100 eller pc133 ram på kt133

Har en maskine med kt133 bundkort med TBird 100 fsb, hvor både fsb, multplier og core voltage kan ændres i bios. Bruger pc100 ram, som jeg gerne vil
beholde, hvis det ikke betyder noget...
Spørgsmålet er: Hvis jeg skal overclocke, skal jeg så udskifte pc100 ram til pc133 ram? Eller er det ligemeget med denne konfiguration ???
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
06. november 2001 - 06:44 #1
det kommer an på om du vil hæve din FSB til over 100 mhz, eller du bare ændrer multiplieren
Avatar billede kludedukken Nybegynder
06. november 2001 - 09:27 #2
Du kan godt være heldig at dine PC100 Ram kan clockes en smule men ved at købe PC133 Ram vil du være mere sikker på at kunne nå nogle resultater.

Ovenstående er hvis du vælger at overclocke din FSB.
Du har også muligheden for at Clocke multiplieren hvilket dog ikke giver samme forøgelse i ydelsen, da det ikke giver en større båndbredde i modsætning til førstnævnte.

For at Clocke din multiplier skal du også tegne broerne op.

nyttige links : http://130.227.194.145/overclocking.dk/asp/views.asp?id=205&table=artikler
og
http://130.227.194.145/overclocking.dk/asp/views.asp?id=203&table=artikler
Avatar billede 2bak Nybegynder
06. november 2001 - 15:59 #3
Kt133 kan ikke oc\'s ret meget på fsb så vidt jeg ved, men jeg kan da prøve hvor langt jeg kan nå op først, inden jeg skifter ram. Hvis jeg fx kun kan nå 105 fsb er der vel ingen grund til at skifte ram...?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
06. november 2001 - 16:02 #4
Hvilken Ram producent har du ?

Nej, jeg vil næsten garantere at ALLE Ram kan clockes med 5 mhz. Grænsen ligger lidt længere oppe.
Men der er jo aldrig garanti.

Takker iøvrigt :o)
Avatar billede 2bak Nybegynder
06. november 2001 - 16:06 #5
Har bl.a en kvalitetsstang, som dengang kostede det hvide ud af øjnene. Har ikke lige tid til at se det nu, men vender tilbage...