Avatar billede rostved17 Nybegynder
05. november 2001 - 23:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl-installation af WinXP

Hej.

Jeg har win2k, og har prøvet at installere WinXP, men (af en eller anden grund) kunne det ikke gennemføres. Så nu har jeg en \"halv\" WinXP på harddisken. Hvordan fjernes det?

Når jeg starter min pc, kommer den med start-billedet hvor man kan vælge hvilket system den skal starte, og hvis jeg vælger XP, kommer den med en masse fejl, og lukker ned...

Det skal lige siges at jeg IKKE længere har XP cd\'en, da det var en lånt cd... Hov :-)

Og i må gerne skære det lidt ud i pap for mig...

Tak :-) 30 hurtige til det bedste svar...
Avatar billede mh28 Nybegynder
05. november 2001 - 23:10 #1
Formater din harddisk !!!

Det er \"Dumt\" og opgrader det bliver aldrig godt. En ren installertion er det bedste.
Avatar billede ronnikr Nybegynder
05. november 2001 - 23:17 #2
Properties for \"My computer\" > Advanced > Settings for \"Startup and Recovery\"

Her kan du vælge at slå startmenuen fra, og (meget vigtig) at vælge Win2000 fremfor WinXP.
Så mangler du bare at slette de filer der ligger og fylder, og som ikke bliver brugt. Du ved nok bedst selv, hvad det er for nogle...

Men for at få alle spor væk er det bedste at formatere og reinstalle Win2000.

/Ronni
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2001 - 23:33 #3
WinXP fjernes blot ved at delete X:\\Windows, men når du også har Win2k er der en mappe du skal være forsigtig med, den bruges nemlig af begge systemer.
Mappen hedder C:\\Document and Settings og du skal finde ud af hvornår du installerede WinXP, altså dato og klokkeslet, så kan du tage properties på de mapper der ligger under Document and Settings og sammenligne datoen på dem der skal fjernes.

Du kan også vælge at lade mapperne være, de har sikkert ikke nået en størrelse der gør at de fylder op!
Avatar billede hotpop Novice
06. november 2001 - 22:15 #4
WINXP KATEGORIEN ER OPRETTET :)
Avatar billede hotpop Novice
06. november 2001 - 22:16 #5
Sorry - caps lock ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. november 2001 - 22:27 #6
TAK SKAL DU HA\' HOTPOP, det kan være godt at få råbt det ud en gang imellem ;o)
Avatar billede rostved17 Nybegynder
12. november 2001 - 01:51 #7
Lukket