Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
05. november 2001 - 22:47 Der er 17 kommentarer

opstart...

Hejsa

Er der nogle af jer eksperter hvor man kan finde guider, vejledninger, råd etc. om hvordan man udformer hemmelighedsaftaler, kontrakter, forretningsplan, markedsføringsplan osv osv.. i det hele tager hvad der skal udarbejdes før man kan begynde at udforme sit nye Internet-firma..?

Og hvordan kommer jeg videre når det er ordnet?

mvh
kenneth
Avatar billede netsrac Praktikant
05. november 2001 - 22:51 #1
Avatar billede -sofus- Nybegynder
05. november 2001 - 22:57 #2
Avatar billede peng Nybegynder
06. november 2001 - 02:36 #3
CVU.dk er et godt sted og start, især hvis du bor i Østjylland
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. november 2001 - 08:37 #4
Hej Kenneth !

Innovationsmiljøerne - start f.eks. ved at kikke på: www.tekinno.dk
Hvis du er helt blank på \'iværksætteriet\' så kan du også kikke lidt på min IværksætterGuide: http://www.so.dk/job/artikel:aid=4683

***

Nu skriver du implicit, at du gerne vil vide \'alt\' om hvad man \'bør\' forholde sig til, inden man starter. Det er en lidt stor mundfuld, når vi ikke kender idégrundlaget, men det er der selvfølgelig en god grund til. Derfor, kan du ikke lede os lidt på vej ?

F.eks. de 20 \'første\' spørgsmål:

Hvor gammel er du ?
Har du taget et iværksætterkursus ?
Er I flere (virksomheder) der starter sammen ?
Hvad skal dit Internet firma lave ?
Skal du have ansat personale ?
Råder du over teknologi der skal patentanmeldes ?
Skal du arbejde i et lokalområde eller er du til \'Go Global\' ?
Har du samarbejdspartnere / leverandører du er afhængig af ?
Har du dine første kunder inden du starter ?
Skal du ud og søge kapital ?
Har du et fuldt \'produktionsapparat\' ?
Skal du arbejde hjemmefra eller sidder du i et kontorfællesskab for It-virksomheder ?
Er det alvor eller flirter du med iværksættertanken lidt for sjov ?
Hvad siger dit bagland ?
Har du din faglighed i orden ?
Hvad er dine kernekompetencer ?
Har du erfaringer med at udforme (forretnings)planer eller koncepter ?
Hvorfor vil du lave en virksomhed ?
Er der nogle i din familie der har egen virksomhed ?
Hvornår vil du starte ?

/Tony
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. november 2001 - 13:51 #5
Avatar billede peng Nybegynder
06. november 2001 - 17:00 #6
det var et svar
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. november 2001 - 09:31 #7
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
07. november 2001 - 13:14 #8
james_t_dk >> Siden virker ikke hos mig ... ?????? ... ser eller interessant ud :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. november 2001 - 07:58 #9
Begge mine forslag virker fint her!
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
08. november 2001 - 08:21 #10
Mystisk - På www.virksomheden.dk virker linkene desværre ikke rigtig hos mig ... IE 5.5 på w2k :(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. november 2001 - 06:03 #11
Underligt det køre fint her, IE6.0 w2k
Avatar billede droopy Nybegynder
18. november 2001 - 23:57 #12
maínframe.subnet> Du er velkommen til og kontakte mig på icq: 20199124 hvis du mangler lidt hjælp til og starte op. Jeg har startet to virksomheder som idag køre godt.

Håber du kommer igang! da det er noget meget specielt og starte sit eget.

-DroopY
Avatar billede roedz Nybegynder
07. december 2001 - 22:06 #13
DroopY - gælder det også andre, jeg er nemlig startet op med firmaet 9InterActive sammen med 2 andre??

Prøv at se her: www.9interactive.dk

og kunne måske godt bruge nogle hjælp engang :))

og til dig - maínframe.subnet - mange gang held og lykke, det er virkeligt fedt at prøve!!!!
Avatar billede professoren Nybegynder
24. januar 2002 - 13:44 #14
Søger du venturecapital? Rådgivning? eller hvad?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
03. februar 2002 - 09:36 #15
Har du fundet nogen af komtrakterne? Eller svar på de andre ting?

Jeg har flere af de ting du efterlyser, hemmelighedsaftale m.m men er du stadig interesseret?

mvh

startfirma.dk

skriv evt. på henrik@talkative.dk
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
06. februar 2002 - 00:32 #16
Nu har jeg flere gange i aften set henvisninger til www.startfirma.dk, problemet er bare at min browser går ned når jeg prøver at komme ind....

Er det midlertidigt, eller måske en fejl på min side af skærmen??
Avatar billede professoren Nybegynder
18. marts 2002 - 15:07 #17
Der findes flere anti-konkurrence aftaler o.lign  "blanketter" på nettet. Præcis hvilke aftale vil du have??