Avatar billede zycho Nybegynder
08. marts 2000 - 20:11 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Hvilken brænder skal jeg købe???

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken brænder som ville være bedst og hvorfor!! Det skal være en IDE brænder til max 2300 kr. Det skal også være en som brænder med 8 speed. Også helst med så stor buffer som muligt.

Jeg har selv tænkt på HP, Plextor, Sony, Creative.

Jeg kunne også tænke mig at vide om det medfølgende software til brænderen er god.

Avatar billede mjl Nybegynder
08. marts 2000 - 20:34 #1
Har lige købt Plextor 8/4/32, kører perfekt. (sat op som master på IDE 2)
Avatar billede koep Nybegynder
08. marts 2000 - 20:35 #2
HP er klart det bedste valg og kan fås til den valgte pris og controller type.

Med HP brændere får du software fra Adaptec hvilket efter min mening er det bedste på markedet
Avatar billede mjl Nybegynder
08. marts 2000 - 20:35 #3
www.itbutikken.dk har den billigt....
Avatar billede i11uzion Nybegynder
08. marts 2000 - 20:36 #4
HP er sgu da ikke det bedste!!!

Hvis du vil give 2300, så vil jeg give mjl ret, Plextor laver de bedste brændere som findes... plextor vinder alle de brænder tests jeg har læst, og så vidt jeg husker har den enten 2MB eller 4MB buffer... Så, det er en ekstremt stabil og holdbar brænder... og den brænder på ALT...

Såeh, køb Plextor...
Avatar billede koep Nybegynder
08. marts 2000 - 20:43 #5
Det gør HP da også!!!
(altså brænder på alt og kører stabilt)

Hvilken software er der med Plextor
Avatar billede cyberfox Nybegynder
08. marts 2000 - 21:06 #6
Yep , Plextor er bare den bedste, sammen med NERO burning rom, så kan du lave ALLE slags cd-r  osse playstation backups.  Aner ikke hvilken sw der er med ; der er engtligt osse ret ligegyldigt, der er jo masse af brænde sw på nettet der bare venter på at blive downloadet :)

btw, hvorfor f..... SKAL det være IDE????  SCSI rules, når det gælder brændere, et SCSI kort koster jo ikke ret meget i dag ( 300-450.- for et ok kort til cd-r)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
08. marts 2000 - 22:48 #7
cyberfox>>> Det kan jo være at han ikke gider give de 400 ekstra for en controller... og forskellen er ikke særlig stor alligevel....

koep>>> Læs dog nogle reviews...
Avatar billede nebakke Nybegynder
09. marts 2000 - 00:40 #8
Plextor KLART, de holder længere, og er mere stabile i brændingen. HP har iføælge de anmeldelser jeg har set gennem tiderne haft en tendens til mange fejlbrændinger og en kort levetid. Bortset fra det er jeg enig med cyberfox, det ville i MINE øjne være en bedre investering at købe en lidt langsommere brænder (e.g. 4X) og så investere i et SCSI-kort så kan du osse lave andet mens du brænder, du får en mere stabil brænding. Jeg har selv en MITSUMI IDE brænder, og er da glad for den såmænd, men RET irriterende at screensaveren dårligt kan gå igang før den begynder at fejlbrænde ;O) held og lykke med det ellers.
Avatar billede wikings Nybegynder
09. marts 2000 - 03:44 #9
Det kommer an' på hvad du skal bruge den til,,,, PC, Audio eller PSX.
Den skal helst understøtte RAW format.
Prøv at kigge på www.cdcopyworld.com (jeg mener at det var det den hed)
De har en masse test af forskellige brædere.
Eks. om de understøtter RAW, DAO, OVERBURN eller om de kan bræde på 80 min. skiver.
Jeps! Det er ikke alle der kan brænde de store skiver!!
//held og lykke
Avatar billede wikings Nybegynder
09. marts 2000 - 03:45 #10
Undskyld stavefejl,,, ikke bræde men brænde. Jeg har store fingre!!
Avatar billede zycho Nybegynder
09. marts 2000 - 16:11 #11
Hej cyberfox!!

Tror du jeg er millionær?? ( eller dum )
For de penge kan man få et godt 100 mbit. netkort eller 64 SD RAM ( PC 100 )
Avatar billede zycho Nybegynder
09. marts 2000 - 16:18 #12
Alle de agumenter i kommer med for at den ene brænder er bedre end den anden holder ikke!! Fortæl mig noget jeg ikke ved om de forskellige brændere. Og til
"i11uzion" : Plextor brænderen har 4 MB buffer.
Avatar billede jochke Nybegynder
09. marts 2000 - 17:05 #13
Hej zycho!
Det er svært at sige præcis hvilken der er bedst at investere i. Det er nok i sidste ende smag og behag. Nogen er lidt bedre på nogen punkter end andre. Men her er nogen brændere med lidt tilhørende data:
HP CD-RW 9110i 32X/8X/4X /4MB, 2000,-
Plextor PX-W8432Ti 32X/8X/4X /4MB, 2200,-
Yamaha CDW-8424 24X/8X/4X /4MB, 2000,-
Acer CDW8432 32X/8X/4X /8MB, 2300,-

Alle priser er ca. priser. Og alle er interne versioner. Jeg håber du kan bruge disse oplysninger til noget. Held og lykke med din videre søgen.
Avatar billede zycho Nybegynder
09. marts 2000 - 20:10 #14
Jeg synes det ser ret fornuftigt ud det du har skrevet men ved du ikke noget om de forskellige brændere. Hvad der er godt og dårligt ved dem? Hvis du ved det giver jeg dig 60 point.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
09. marts 2000 - 21:24 #15
nebakke>>> Det med at kunne lave andet mens man brænder, holder sgu ikke altid... jeg lånt engang en 4x plextor SCSI af en af mine venner, men jeg kunne ikke lave andet mens den brændte... MP´3´ere hakkede...

Såeh, hvis man vil være sikker på at det virker skal man vel også have SCSI harddiske...
Avatar billede jochke Nybegynder
10. marts 2000 - 02:23 #16
Jeg har prøvet prøvet at se om der var nogen der har testet nogen af de nævnte. Men uden held. :( De er ihvertfald ikke stillet op imod hinanden. Jeg er også på udkig efter en ny brænder. Jeg har i forvejen en HP 7200i, den har jeg haft bøvl med i et godt stykke tid. Det samme havde en af mine venner. For eftertiden er det kun printere fra HP jeg lukker ind på mit værelse. :) Jeg har kun hørt og læst at Plextor har vundet en masse tests, og skulle være den mest stabile. Mit valg falder nok på den ovenstående Plextor, eller måske den nye der brænder med 12x. Men jeg kunne godt finde på at købe Acer's bare pga. den større buffer. Jeg tør så ikke sige om den er så stabil og levedygtig som Plex. Konklusion: Køb Plextor hvis du skal bruge en pålidelig brænder. Den har fået flere priser fra diverse tests centre. Den understøtter CD-RW, oversize, CD-text og i det hele taget det du skal kunne bruge en brænder til. Med en Plexwriter er du ikke gået helt forkert i byen. Den skulle i hvert fald godt kunne klare de første par 1000 cd'er. Suk... det kunne min HP'er desværre ikke. :(
Avatar billede jochke Nybegynder
10. marts 2000 - 02:31 #17
Og hvis du er på udkig efter noget andet software, til den lille nye, :) ja så kan jeg varmt anbefale Adaptec Easy CD Creator 4,0. Den understøtter både mp3 og cd-text. Den er utrolig stabil. Men nu er det jo også en gammel og erfaren producent inde for faget. :) Og bedst af det hele... Det er brugervenligt så det basker!
Avatar billede mjl Nybegynder
10. marts 2000 - 11:16 #18
Godt at du accepterede kejs forslag om en Plextor.....det sagde jeg jo ikke noget om som den første?
Avatar billede koep Nybegynder
10. marts 2000 - 19:57 #19
Jeg kan fortælle at http://www.jyskcomputer.dk/ i øjeblikket har tilbud på HP Brændere
Avatar billede nebakke Nybegynder
11. marts 2000 - 01:38 #20
i11uzion: det kan der være noget om, man når sgutte langt uden SCSI diske, IDE'n vil stadig trække på maskinen når den skal læse fra harddisken =O)ellers er det klart der ikke er nogen forskel...duuh, tanketorsk fra min side =O)
Avatar billede zycho Nybegynder
11. marts 2000 - 17:19 #21
Til Mjl :

Hvis du vil have at jeg skal acceptere dit forslag om plextor skulle du have fortalt lidt mere om den end det du gjorde.
Avatar billede wikings Nybegynder
12. marts 2000 - 01:29 #22
Ikke for at sprede salt i såret,, MEN.
Jeg kender til 2 SCSI Plextor der er stået af efter 4 og 6 mdr. Og den  ene har brændt under 100 skiver og den anden ca. 500 stk. såååå!
// :o)
Avatar billede jochke Nybegynder
12. marts 2000 - 11:36 #23
wikings --> Ja men så er der vel stadig garanti på den. :) Med mindre de altså var varme. :)

Jeg mener også jeg skrev at det var hvad min mening var, og det var ud fra en masse test som jeg har læst diverse steder.

Men ingen er vel ikke fuldkommen fejlfri og perfekt. :)
Avatar billede jochke Nybegynder
12. marts 2000 - 11:39 #24
Ups... jeg trækker lige et "ikke" fra den overstående sætning. Det lyder lidt bedre. :)
Avatar billede wikings Nybegynder
12. marts 2000 - 16:23 #25
kejs -> Ja! De har fået dem byttet uden problemer!! Fin service!!
Avatar billede zycho Nybegynder
13. marts 2000 - 14:06 #26
Okay alle sammen.

Jeg har bestilt en brænder på It-butikken. Og nu kunne i sikkert godt tænke jer at vide hvilken brænder jeg valgte : Jeg valgte Plextor PX-W8432Ti 32X/8X/4X /4MB. Til 2018 kr.
( Uden fragtgebyr ) så nu venter jeg spændt på at pakken bliver sendt over til Sjælland i min by Greve.
Avatar billede wikings Nybegynder
13. marts 2000 - 23:44 #27
Tillykke!!
Avatar billede zycho Nybegynder
14. marts 2000 - 19:15 #28
Tak Tak
Avatar billede jochke Nybegynder
14. marts 2000 - 21:47 #29
Ja så skal der rigtig nok gang i brænderiet! :)

Men tillykke med dit nye familiemedlem. :)

Hvis der er nogen bemærkninger om din nye brænder må du meget gerne skrive. Men håber kun det bliver positive ting. :) Men held og lykke med din brænder.
Avatar billede zycho Nybegynder
15. marts 2000 - 12:53 #30
Jeg skal nok skrive hvis der er nogen bemærkninger om min nye brænder.
Men hvad er din email ???
Avatar billede wikings Nybegynder
16. marts 2000 - 02:45 #31
-->zycho. Her tilslutter jeg mig!!
Hvis du får problemer eller andre finurligheder vil Jeg meget gerne høre fra dig. Hej! ;o)
wikings@bigfoot.com