Avatar billede aak Nybegynder
05. november 2001 - 09:51 Der er 7 kommentarer

Problemer med lydkortet!

Mit Creative 5.1 live lydkort virker ikke optimalt. Når driveren til dette er installeret, går bl.a. Fifa 2002 ned! Lydkortet kan sagtens afspille almindelig lyd, men altså ikke lyd fra en  række spil.
Når computeren går ned, udsender højtalerne en høj hyletone, og skærmen ’fryser’. Lyden kan sagtens afspilles til spillets intro – computeren går ned, når man har spillet ca. 10 sek af en kamp.
Jeg har Windows 2000 og den officielle driver.
Avatar billede djm33 Nybegynder
05. november 2001 - 09:57 #1
Hej...

Hvilket chipset sidder der på dit bundkort??? Har du husker og installere det???

Prøv eventuelt med en bios update...

Held & Lykke
Avatar billede bundgaard Nybegynder
05. november 2001 - 10:08 #2
prøv evt. at pille lydkortet ud og reinstallere det..det hjælper ind imellem..

ellers prøv at formatere computeren... ;)
Avatar billede mmt Nybegynder
05. november 2001 - 10:26 #3
Prøv eventuelt at installere en anden driver.
Avatar billede aak Nybegynder
05. november 2001 - 15:57 #4
Når jeg opdaterer min driver, mener min computer at emu10k.sys mangler! Kan den være mit problem?
Avatar billede djm33 Nybegynder
05. november 2001 - 17:44 #5
Du skulle meget gerne have fået en installetions cd med, hvis du bare installere den, så SKAL det virker, hvis det ikke gør, skal er der noget galt med lydkortet.
Avatar billede mmt Nybegynder
05. november 2001 - 18:51 #6
Prøv at gå ind på denne her side og hent den nyeste driver http://www.creative.com/support/files/download.asp
det er ikke altid at de nyeste følger med.
Avatar billede spade Nybegynder
11. november 2001 - 00:25 #7
Hvis du har et VIA-chipsæt skal du installere VIA Service Pack

http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1435v.zip